×
×

مدیرکل آموزش و پرورش البرز
تولید۲هزار محتوای‌آموزشی ویژه چهارشنبه‌سوری

  • کد نوشته: 27289
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مراقبان، مربیان و معاونین پرورشی و دانش آموزان سفیرسلامت مدارس البرز با تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی به زبان قلم، هنر و فناوری، آسیب ها و حوادث ناشی از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری را برای دانش آموزان تشریح کردند.
    تولید۲هزار محتوای‌آموزشی ویژه چهارشنبه‌سوری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۲ هزار محتوای آموزشی و فرهنگی ویژه چهارشنبه سوری به منظور پیشگیری از آسیب ها و حوادث این روز در مدارس این استان تولید و منتشر شد.

    تولید۲هزار محتوای‌آموزشی ویژه چهارشنبه‌سوری
    تولید۲هزار محتوای‌آموزشی ویژه چهارشنبه‌سوری
    تولید۲هزار محتوای‌آموزشی ویژه چهارشنبه‌سوری

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مراقبان، مربیان و معاونین پرورشی و دانش آموزان سفیرسلامت مدارس البرز با تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی به زبان قلم، هنر و فناوری، آسیب ها و حوادث ناشی از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری را برای دانش آموزان تشریح کردند.

    وی با اشاره به اینکه دستورالعمل آموزش‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال همانند سال های گذشته به مدارس البرز ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به منظور بازگو کردن حوادث تلخ ناشی از استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال برنامه های مختلفی را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی و هلال احمر استان دربسترشبکه شاد  تدارک دیدند.

    قاسمی  تصریح کرد: دراین برنامه ها کارشناسان در بستر شبکه شاد مدارس البرز نسبت به آسیب ها، خطرات آتش بازی و مواد محترقه به دانش آموزان آموزش های لازم را ارایه و فرهنگسازی کردند.

    وی با بیان اینکه چهارشنبه ‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که درسه‌شنبه شب برگزار می‌شود، اضافه کرد: این آیین در سال های اخیر به دلیل عرضه برخی مواد منفجره غیراستاندارد به بازار همواره با حوادث مختلف جانی و مالی روبرو بوده است.

    قاسمی بیان داشت: براساس شواهد موجود در این آیین کودکان و نوجوانان بیشترین آسیب ها را محتمل می شوند.

    وی ادامه داد: دراین محتواهای آموزشی از چهارشنبه سوری به عنوان یکی از آیینهای قدیمی ایرانیان یاد شد که هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی وعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی می‌تواند به قیمت جان و زیانهای هنگفت مالی منتهی شود.

    وی یادآورشد: این روزها تمامی امکانات بهداشتی و درمانی، توان و ظرفیت گروه‌های امدادی و نیروهای خدمات رسان به مقابله با شیوع ویروس کرونا معطوف شده لذا ماندن افراد در منزل و عدم شرکت در مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند چرخه انتقال ویروس کرونا را در هم بشکند.

    مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: اگر مردم در این آیین دسته جمعی و پرخطر شرکت کنند علاوه بر احتمال آسیب بدنی، ضریب احتمال سرایت ویروس کرونا نیز افزایش می‌یابد.

    وی گفت: حدود نیمی از آسیبهای ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، سوختگی است افزود: دست، چشم و پا بیشترین نقاط آسیب پذیر بدن در این حوادث گزارش شده است و آسیبهای چشم حتی ممکن است منجر به نابینایی شود.

    قاسمی تاکید کرد: اولیا مراقبت از فرزندان خود را در این آیین باستانی در اولویت قرار دهند تا پشیمان نشوند.

    استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *