×
×

فرماندار دشت آزادگان در غرب خوزستان
صادر۱۲۰میلیون‌دلار کالاازمرزتجاری چذابه

  • کد نوشته: 27587
  • ۱۳۹۹-۱۲-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حمید سیلاوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات از زمان بازگشایی دوباره این مرز ناشی از بهبود شرایط کرونایی، از مرداد تا ۲۵ اسفند امسال انجام شد.
    صادر۱۲۰میلیون‌دلار کالاازمرزتجاری چذابه
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار دشت آزادگان در غرب خوزستان گفت: ۱۲۰ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی امسال از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد

    صادر۱۲۰میلیون‌دلار کالاازمرزتجاری چذابه

    .

    صادر۱۲۰میلیون‌دلار کالاازمرزتجاری چذابه
    صادر۱۲۰میلیون‌دلار کالاازمرزتجاری چذابه

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، حمید سیلاوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات از زمان بازگشایی دوباره این مرز ناشی از بهبود شرایط کرونایی، از مرداد تا ۲۵ اسفند امسال انجام شد.


    به گفته وی مصالح ساختمانی ، مواد غذایی ، تره بار ، مصنوعات پلاستیکی ، مواد شوینده ، لبنیات ، ظروف شیشه‌ای ، گلیم و فرش ماشینی مهمترین اقلام صادراتی به عراق از مرز چذابه به عراق بود.
    از زمان همه گیری ویروس کرونا ، عراق مرزهای زمینی و تجاری خود را با کشورهای همسایه بست و پس از ۶ ماه با رعایت شیوه‌های نامه بهداشتی ، صادرات کالا به عراق از مرزهای چذابه و شلمچه از سرگرفته شد.
    پارسال حدود ۳۵۰ میلیون دلار کالا از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شده بود.
    بنا به اعلام فرماندار دشت آزادگان ، مرز تجاری چذابه در تعطیلات نوروزی غیر از روز اول فروردین ۱۴۰۰، برای صادرات کالا به عراق باز و فعال خواهد بود و بازرگانان و تجار محلی و عراقی می‌توانند با هماهنگی قبلی نسبت به مبادلات مرزی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کنند.
    مرزهای مسافری چذابه و شلمچه از یک ماه پیش به دستور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان به منظور پیشگیری و کنترل ویروس جهش یافته کرونا بسته شدند.
    مرزهای زمینی ودریایی خوزستان با عراق به تدریج از تیر سال ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا به عراق و درمهر همان سال برای عزیمت کاروان های زیارتی باز شدند.
    زائران ایرانی اربعین ، امسال به دلیل خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا با تصمیم مقام‌های ارشد ۲ کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران به شهرهای مقدس عراق مشرف نشدند.
    استان خوزستان با ۲ استان میسان و بصره مناسبات تجاری ، آموزشی و فرهنگی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *