×
×

رئیس اتاق بازرگانی گرگان
صادرات۳۱۰میلیون دلار کالا به ۲۸کشور

  • کد نوشته: 52401
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین ، امیر یوسفی اظهار کرد: در حوزه صادرات ترکمنستان همسایه مهمی برای گلستان است و دولت سیزدهم نیز با رونق دیپلماسی اقتصادی تلاش کرده بستر رسیدن به اهداف صادرات‌ محور را فراهم کند...
    صادرات۳۱۰میلیون دلار کالا به ۲۸کشور
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: در سالجاری از استان  گلستان  به ۲۸ کشور ۳۱۰ میلیون دلار کالا صادر شد که در این میان ترکمنستان با ۸۳ میلیون دلار مقصد اصلی و بازار هدف صادرات استان است.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، امیر یوسفی اظهار کرد: در حوزه صادرات ترکمنستان همسایه مهمی برای گلستان است و دولت سیزدهم نیز با رونق دیپلماسی اقتصادی تلاش کرده بستر رسیدن به اهداف صادرات‌ محور را فراهم کند.

    طبق اظهارات وی پس از ترکمنستان مقاصد بعدی صادرات کالا از گلستان قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، رومانی، روسیه و ارمنستان هستند.

    وی در ادامه افزود: امسال از گلستان ۶۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۰ میلیون دلار صادر شد که این مقدار ۵۴ درصد از لحاظ وزنی و ۴۶ درصد از نظر ارزش بیشتر از پارسال است.

    یوسفی گفت: توجه دولت سیزدهم به رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و رفع موانع تجارت، یکی از دلایل مهم رونق صادرات گلستان در ۲ سال اخیر است.

    به گفته رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اقلام صادراتی گلستان‌ شامل لبنیات، رب گوجه فرنگی، خوراک آبزیان، پلی‌استایرن، یُد، خرما، پسته، ماشین‌آلات، گل و گیاه، پای مرغ، تخم‌مرغ. میگو، میوه، صیفی‌جات، سیمان، آب معدنی و مصالح ساختمانی است.

    رسیدگی به ۶ پرونده بین‌المللی در اتاق بازرگانی گرگان

    وی ادامه داد: ۶ پرونده بین‌المللی تجار که دارای مشکل مالی چندین ساله و غیرقابل حل تجاری بود توسط اتاق بازرگانی گرگان حل و برطرف شد.

    یوسفی در ادامه با اشاره به کشورهای که پرونده های مشکل دار رفع شد گفت: این پرونده‌ها که با پیگیری شورای داوری اتاق بازرگانی گرگان حل و فصل شد در کشورهای هدف صادرات از جمله ترکمنستان، قزاقستان، ایتالیا و عراق بود .

    عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: برای حمایت از تولید و صادرات تعامل دولت با بخش خصوصی در دولت سیزدهم روبه گسترش است.

    رضا مبصری در ادامه اظهار کرد: اتاق بازرگانی گرگان برای برداشتن موانع سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی، حمایت از تولید، صادرات کالا تعامل زیادی با دستگاه‌های دولتی گلستان دارد.

    وی خاطرنشان کرد: جهش درآمدی ساکنان گلستان نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان پیشران توسعه سرمایه‌گذاری است.

    مبصری از جمله موانع تولید و رونق اقتصادی را غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه، دشواری تامین منابع مالی از طریق بانک‌ها، صدور شیوه نامه‌های نوپدید (خلق الساعه) در حوزه کسب و کار، ناعادلانه بودن ممیزی و دریافت مالیات و دخالت غیرمنطقی نهادهای حاکمیتی در تعیین قیمت را  برشمرد.

    گفتنی است که گلستان ۷۵۰ عضو فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی دارد که بیشتر فعالیت فعالان اقتصادی این استان با کشورهای آسیای میانه است.

    داشتن مرز خشکی با کشور ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه‌های گرگان و کلاله و گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس و مجوز راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، از جمله ویژگی‌های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می‌رود.

    استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد بیشتر اهالی آن بر پایه کشاورزی است.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *