×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری
ممنوعیت سفرنوروزی به سامان

  • کد نوشته: 27689
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.
    ممنوعیت سفرنوروزی به سامان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از بین شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان، شهرستان سامان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سفر نوروزی به این منطقه نارنجی ممنوع است.

    ممنوعیت سفرنوروزی به سامان
    ممنوعیت سفرنوروزی به سامان
    ممنوعیت سفرنوروزی به سامان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.

    وی ادامه داد: علاوه‌بر آن، توصیه‌های بهداشتی بر خودداری از سفر به هریک از مناطق با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز تاکید دارد چرا که با سفر امکان انتشار و شیوع ویروس بیشتر می‌شود و این موضوع می‌تواند پس از مدتی رنگ‌بندی مناطق را به نارنجی و قرمز تغییر دهد.

    شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا در استان در وضعیت باثباتی قرار دارد، تصریح کرد: هرگونه غفلت و بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند روند شیوع کرونا در استان را افزایشی کند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود مردم استان از دید و بازدید نوروزی خودداری کنند اما چنانچه قصد چنین کاری دارند باید این مراسم‌ها در مدت زمان کوتاه، در فضای باز و بدون پذیرایی انجام گیرد چراکه ویروس جهش‌یافته انگلیسی نیز که قدرت کشندگی و سرایت بیشتری دارد وارد چرخش استانی شده است.

    شیرانی با بیان اینکه سفر و دید و بازدید نوروزی منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه در ۲ هفته تعطیلات نوروز این پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشود پس از آن با افزایش تعداد مراجعات سرپایی و بستری در استان روبرو خواهیم شد.

    وی از شناسایی ۲۵ هزار و ۶۵۱ مبتلای به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۹۶ نفر فوت شده است، ۱۱۱ نفر بستری و حدود ۲۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

    ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

    شهرستان گردشگردی سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *