×
×

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین
شکایت دانشگاه علوم پزشکی ازصاحبان عروسی

  • کد نوشته: 28146
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین این تناقض گویی مسئولین موجب شده تا مردم در کلاف سر در کمی نتوانند تصمیم درستی برای روند فعالیت های روزمره خود اتخاذ کنند تا جایی که در برخی اوقات شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی مدیران و وزرا در اقصی نقاط کشور با سفرهای بیهوده که گاهاً می تواند همانند ریاست جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و از راه دور مورد بررسی و افتتاح قرار گیرد باشیم.
    شکایت دانشگاه علوم پزشکی ازصاحبان عروسی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: صاحبان دو مجالس عروسی روستای این شهرستان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

    شکایت دانشگاه علوم پزشکی ازصاحبان عروسی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در روزهای گذشته  ۲  مجلس عروسی در روستاهای “راوخ ” در بخش بام و صفی آباد و ” دولت آباد”  در بخش مرکزی شهرستان اسفراین با وجود تعهدسپاری برای رعایت رعایت پروتکل بهداشتی  به نوعی به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و دانشکده علوم پزشکی نیز این خانواده ها را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

    وی ضافه کرد :  قطعا مجالس دیگری نیز با ازدحام جمعیت در سطح شهرستان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که شاید دانشکده علوم پزشکی شهرستان در جریان این مراسم قرار نگرفت و در شرایط فعلی برنامه  ما  صرفا هشدار به مردم برای عدم برگزاری مراسم عروسی و حتی عزا به دلیل همه گیری ویروس کروناست.

    دکتر ایلدرآبادی اظهارداشت : دانشکده علوم پزشکی هیچ گونه اهرم قانونی برای با متخلفان در این حوزه  را ندارد و  صرفا در صورت  اطلاع از این نوع مراسم ، می تواند متخلفان سلامت را به مراجع  قضایی برای برخورد قانونی معرفی کند.
     رییس دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین افرود: قبل از برگزاری مراسم و هنگام  مراجعه زوجین به آزمایشگاه علوم‌پزشکی ، تعهدات لازم برای رعایت پرتوکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عروسی  گرفته می شود ، اما در برخی موارد  با وجود تعهد پساری پروتکل ها رعایت نمی شود.
    براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی موسوم به تالار عروسی در سطح استان های کشور پس از یک سال از همه گیری ویروس کرونا فعالیت خود را از سر گرفتند و فعالیت این تالارها نیز مشروط به پذیرش ۵۰ نفر در هر سانس است و نباید فعالیت تالار ها از دو سانس ۵۰ نفره و بیش از سه ساعت باشد.
    وی وضعیت شهرستان اسفراین را از لحاظ رنگ بندی کرونایی  زرد اعلام کرد و از مردم خواست برای کنترل بیماری باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از هر گونه مراسم و دورهمی که باعث افزایش سرعت انتقال بیماری می شود، خوداری کنند.
    براساس آخرین آمار حدود ۱۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین بستری هستند و این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
    در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عکس هایی از برخی مجالس عروسی در سطح شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی دست به دست شد که باعث ورود دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ( بجنورد) و دانشکده علوم پزشکی اسفراین به این مجالس و شکایت از برگزارکنندگان آن به دستگاه قضایی شد.
     استان خراسان شمالی که از اوایل سال گذشته با شناسایی نخستین بیمار کرونایی وارد موج اول همه گیری این ویروس شد، هم اکنون طبق ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان در وضعیت زرد و آبی قرار دارد به طوری که از هشت شهرستان این استان شش شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان آبی هستند.
    همچنین هم اکنون حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و دانشکده علوم پزشکی اسفراین بستری و تحت درمان قرار دارند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین این تناقض گویی مسئولین موجب شده تا مردم در کلاف سر در کمی نتوانند تصمیم درستی برای روند فعالیت های روزمره خود اتخاذ کنند تا جایی که در برخی اوقات شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی مدیران و وزرا در اقصی نقاط کشور با سفرهای بیهوده که گاهاً می تواند همانند ریاست جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و از راه دور مورد بررسی و افتتاح قرار گیرد باشیم.

    نکته جالب توجه در این روزها را می توان بیشتر در صف های طولانی ایجاد شده برای خرید مرغ، تخم مرغ و یا روغن دید که چگونه مردم در کنار یکدیگر و چسبیده به هم برای تهیه کالاهی در حد توان خود جهت سیر کردن شکم خانواده در مکانی که احتمال وقوع خطر و ابتلا و شیوع کرونا بیش از بیش جان و سلامت مردم را به خطر می اندازد می ایستند تا شاید بتوان به اندازه وسع جیب خود خرید کنند.

    و یا اینکه سفرهای بیهوده ای که ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن چراغ سبز نشان داده در شرایطی که کادر درمان در شرایط سخت قرار دارند و کشور تازه به یک نقطه عطف و کشیدن نفسی تازه رسیده بود اما با وجود نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ مهیا شدن سفر و افزایش سفرهای نوروزی، سفرهای که گاها هنوز به مقصد نرسیده و بار و بنه را باز نکرده مجبور به بازگشت و پرداخت جریمه های سنگین توسط افراد مسافر می شود.

    چقدر زود رنگ بندی های کرونایی در شهرهای مسافرپذیر سال ۹۹ جای خود را از آبی و زرد به نارنجی و قرمز جابجا می کند جابجایی که در این شرایط سخت کرونایی بیشتر به نفع جیب دولت است و بس چرا که می شد مردم را همانند سال قبل نیز با تشویق در خانه و شهر نگه داشت تا شاید تنها کشور باشیم که توانسته ایم در کنترل این بیماری بیولوژیکی مقابله کرده و پیروز شده باشیم.

    امید است که وزارت بهداشت در کنار اینکه از عاملین بر هم زننده سلامت مردم همچون عروسی شکایت می کند از چنین عواملی که در بالا بخشی از آن ذکر شد نیز به دستگاه قضا شکایت برد تا بیشتر از شاهد از دست دادن عزیزان و فشار مضاعف بر پیکر و جان کادر درمان نباشیم.

    شاید با یک تغییر کوچک در ستاد مقابله با کرونا بتوان شرایط را به آنچه که مطلبد تغییر داد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *