رییس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد صنعتی بزرگی در لرستان وجود ندارد و ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان نیز نیمه تعطیل است.
×
×

۷۰ درصد واحدهای صنعتی لرستان نیمه فعال است

  • کد نوشته: 28651
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۱
  • ۰
  • رییس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد صنعتی بزرگی در لرستان وجود ندارد و ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان نیز نیمه تعطیل است.
    ۷۰ درصد واحدهای صنعتی لرستان نیمه فعال است
  • تبلیغ هدفمند
    ۷۰ درصد واحدهای صنعتی لرستان نیمه فعال است
    ۷۰ درصد واحدهای صنعتی لرستان نیمه فعال است

    رییس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد صنعتی بزرگی در لرستان وجود ندارد و ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان نیز نیمه تعطیل است.

    یحیی ابراهیمی در جلسه شورای اداری با حضور رییس قوه قضاییه در لرستان بیان کرد: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظیفه قوه قضاییه در مقابل ملت، حقوق های فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی اشاره شده است.

    وی اظهار داشت: لرستان به لحاظ منابع الهی جزو سومین استان های کشور است امابه لحاظ امکانات بدترین وضعیت کشور رادارد و تقریبا تمام خانواده های لرستانی شهدیان و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

    وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس به دلیل در تیررس قرار داشتن لرستان سرمایه گذاری نشد و بعد از جنگ تحمیلی و بازسازی استان های مرزی لرستان فراموش شدو نتیجه این اقدامات در ۴۱ سال بعد از انقلاب لرستان نسبت به جایگاهش رشد نکرده است.

    ابراهیمی گفت: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بیش از ۷۰ درصد از صنایع لرستان نیمه فعال و تعطیل هستند و لرستان با منابع آبی قابل توجه و سومین استان پرباران کشور اما سهم نیم درصدی از این منابع آبی دارد.

    وی با اشاره به اینکه لرستان در حوزه کشاورزی و صنعتی رشد چندانی نداشته است عنوان کرد: در حوزه گردشگری لرستان با بیش از پنج هزار اثر باستانی هیچ تاثیر در کسب و کار و اقتصاد مردم ایجاد نشده است.

    رییس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت:کارخانه پارسیلون لرستان ، چرم و پوست، یخچالسازی خرم اباد، سامان کاشی بروجرد، تعطیل شد و دستاوردی جز بیکاری جوانان لرستان نداشت.

    وی افزود: مسایل و مشکلات اقتصادی در لرستان بصورت ویژه بررسی شود و تامین نیازقضات در این راستا از اساسی ترین اقدامات است.

    ابراهیمی ادامه داد: در زمان سیل ۹۸ در شهرستان های پلدختر و بروجرد خسارات فراوانی وارد و همچنان مشکلاتی پابرجا است.

    رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه خود به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان، رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

    تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان، شرکت در شورای اداری و شورای قضایی همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به لرستان است.

    در سفر رییس‌ قوه قضاییه، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید احمد مرتضوی مقدم رییس‌ دیوان عالی کشور، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و حجت‌الاسلام درویشیان رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *