×
×

مدیرکل کتابخانه های استان خراسان شمالی
کتابخانه مرکزی آماده افتتاح شیروان درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 29266
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مدیرکل کتابخانه های استان خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملیات ساخت این کتابخانه با زیربنای دو هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۰ در بوستان کوثر این شهر آغاز شد و در سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری است.
    کتابخانه مرکزی آماده افتتاح شیروان درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

     کتابخانه مرکزی شهرستان شیروان در خراسان شمالی با هزینه کرد ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پس از ۱۰ سال آماده بهره برداری شد.

    کتابخانه مرکزی آماده افتتاح شیروان درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مدیرکل کتابخانه های استان خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملیات ساخت این کتابخانه با زیربنای دو هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۰ در بوستان کوثر این شهر آغاز شد و در سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری است.

    علی محمد جهانی گفت: این کتابخانه با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و  شهرداری شیروان با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال ایجاد شد که از مجموع این میزان اعتبارات ۲۴ میلیارد ریال آن از محل سفر رهبری به این استان، ۴۲ میلیارد ریال از محل بودجه نهاد کتابخانه عمومی و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل تملک استانی تامین شد.

    وی افزود: کتابخانه مرکزی شیروان شامل مخزن با ظرفیت ۱۰۰ هزار جلد کتاب، آمفی تئاتر، پژوهش سرا، سالن های مطالعه ویژه و معمولی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، بخش نشریات، اتاق کنفرانس، بخش مرجع، نابینایان و کودکان است.
    مدیرکل کتابخانه عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه زمین این کتابخانه به صورت رایگان از سوی شهروندان برای ساخت این مجموعه فرهنگی اهدا شد، اظهار داشت: در پنج  سال اخیر ۲ باب کتابخانه در روستای حسین آباد، ینگه قلعه در این شهرستان ساخته شد و با بهره برداری از کتابخانه مرکزی کمبود فضای مطالعه برای علاقه مندان به کتاب در این شهرستان کاهش خواهد یافت.
    شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق استان خراسان شمالی قرار دارد که ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و پس از بجنورد مرکز استان  پرجمعیت ترین شهرستان استان محسوب می شود که هم اینک یک هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای کتابخانه ای دارد که با بهره برداری از کتابخانه مرکزی این شهرستان میزان زیربنای کتابخانه عمومی این شهرستان به بیش از چهار هزار متر مربع افزایش می یابد.
    از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ کتابخانه در استان خراسان شمالی ساخته شد و با بهره برداری از این کتابخانه ها این استان رتبه نخست سرانه کتابخانه کشور را داراست.

    در این استان ۷۰ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۶۰ باب کتابخانه نهادی و ۱۰ باب نیز کتابخانه مشارکتی است، بیش از ۵۰ هزار نفر عضو این کتابخانه های عمومی هستند.
    هم اینک در کتابخانه های این استان نیز ۸۳۵ هزار و ۴۰ جلد کتاب وجود دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *