رییس دانشگاه کردستان گفت: یکی از طرح های پژوهشی در خصوص تاریخ، ادب و فرهنگ کردستان، احداث موزه مشاغل قدیمی سنندج است که این طرح در دستور دانشگاه کردستان قراردارد.
×
×

احداث موزه مشاغل قدیمی سنندج

  • کد نوشته: 30298
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۹
  • ۰
  • رییس دانشگاه کردستان گفت: یکی از طرح های پژوهشی در خصوص تاریخ، ادب و فرهنگ کردستان، احداث موزه مشاغل قدیمی سنندج است که این طرح در دستور دانشگاه کردستان قراردارد.
    احداث موزه مشاغل قدیمی سنندج
  • تبلیغ هدفمند
    موزه مشاغل قدیمی سنندج احداث می‌شود
    احداث موزه مشاغل قدیمی سنندج

    رییس دانشگاه کردستان گفت: یکی از طرح های پژوهشی در خصوص تاریخ، ادب و فرهنگ کردستان، احداث موزه مشاغل قدیمی سنندج است که این طرح در دستور دانشگاه کردستان قراردارد.

    رحمت صادقی اظهار داشت: این طرح به منظور معرفی مشاغل قدیمی و فراموش شده سنندج در دست اجرا است.

    وی به فعالیت‌های پژوهشکده کردستان شناسی این دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گروه زبان و ادبیات کُردی مجله پژوهشنامه ادبیات کردی را بخوبی مدیریت کرده و توانستند درجه “ج” را برای آن دریافت کنند.

    رییس دانشگاه کردستان گفت: تدوین اطلس فرهنگی استان، طرح توسعه اشتغالزایی روستایی برای تعداد زیادی از روستاهای استان، طرح مطالعه طراحی سند توسعه دهستان های استان و تعداد زیادی طرح‌های پژوهشی دیگر در خصوص تاریخ، ادب و فرهنگ کردستان در حال انجام است.

    صادقی اضافه کرد: در حوزه پژوهش و بطور خاص در مبحث چاپ مقالات پژوهشی دانشگاه کردستان در سه سال اخیر به ترتیب ۳۴۲، ۴۸۴ و ۳۷۰ مقاله خارجی و ۳۱۹، ۳۵۸ و ۳۹۷ مقاله داخلی را منتشر کرده است.

    وی با اشاره به اینکه این آمار در هفت ماهه اول سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۹۹ و ۱۹۸ مقاله خارجی و داخلی است تاکید کرد: در کنار رسالت و ماموریت‌های بین المللی و ملی، برای خود رسالت و ماموریت محلی قایل هستیم و در راستای مسوولیت اجتماعی خود سعی کردیم از پتانسیل‌های نرم افزاری و سخت افزاری داخل دانشگاه برای توسعه منطقه و رفع مسایل و مشکلات آن استفاده کنیم.

    رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: در همین زمینه شبکه ملی جامعه و دانشگاه در قالب ۹ کمیته فعال است و نشست‌ها و وبینارهای مختلفی بطور پیوسته برگزار می‌شود.

    صادقی تاکید کرد: مرکز نوآوری پیشرفت منطقه‌ای با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد برای کار بر روی توسعه روستایی در این دانشگاه فعالیت دارد.

    دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

    این دانشگاه هم اکنون شامل هشت دانشکده زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی – مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

    این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *