مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تاکنون ۵۰۱ سالمند بالای ۸۰ سال و ۱۵۰ بیمار خاص در مجموع مرحله‌های نخست و دوم واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در این شهرستان واکسن دریافت کرده‌اند.
×
×

مدیر شبکه بهداشت:
تزریق ۶۵۱ دوز واکسن کرونا در اردستان

  • کد نوشته: 31856
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۸
  • ۰
  • مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تاکنون ۵۰۱ سالمند بالای ۸۰ سال و ۱۵۰ بیمار خاص در مجموع مرحله‌های نخست و دوم واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در این شهرستان واکسن دریافت کرده‌اند.
    تزریق ۶۵۱ دوز واکسن کرونا در اردستان
  • تبلیغ هدفمند
    مدیر شبکه بهداشت: ۶۵۱ دوز واکسن کرونا در اردستان تزریق شد
    تزریق ۶۵۱ دوز واکسن کرونا در اردستان

    مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تاکنون ۵۰۱ سالمند بالای ۸۰ سال و ۱۵۰ بیمار خاص در مجموع مرحله‌های نخست و دوم واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در این شهرستان واکسن دریافت کرده‌اند.

    حسن ذبیحی با بیان اینکه مرحله سوم واکسیناسیون کرونا در هفته جاری آغاز می‌شود، افزود: در مجموع  ۲۰۱۸ نفرسالمند به عنوان‌ جامعه هدف ۸۰ سال به بالا در شهرستان اردستان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.
    وی با بیان اینکه‌ شمار بستری مبتلایان به کرونا در اردستان کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: این شهرستان از موج‌ چهارم کرونا عبور کرده است.

     مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درباره وضعیت رنگ‌بندی این شهرستان یادآور شد: به دلیل کاهش محسوسی که در شناسایی و بستری مبتلایان کرونا رخ داد، وضعیت اردستان قرمز به رنگ نارنجی تغییر پیدا کرده است.

    کاهش محسوس بستری مبتلایان کرونا

    وی ادامه داد: وضعیت بستری مبتلایان کرونا در روزهای گذشته در بیمارستان شهیدبهشتی اردستان از ۲۸ بیمار روزهای اول موج چهارم کرونا به سه بیمار کاهش یافته و مراجعه بیماران سرپایی نیز کاهش چشمگیری داشته است.

    به گفته وی، کرونا ویروسی ناشناخته با رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی است و برخلاف تصور مردم این ویروس ضعیف نشده در صورت عادی انگاری می تواند دوباره وضعیت را دگرگون کند، اما تغییر رنگ‌بندی در شهرستان نتیجه رفتارهای مردم در سطح جامعه است.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در وضعیت نارنجی اظهار داشت: اکنون با توجه به تغییر وضعیت کرونایی شهرستان از قرمز به نارنجی، گروه های شغلی ۳ و ۴ همچنان تعطیل هستند و برپایی اجتماعات فرهنگی و مذهبی از جمله نمازجماعت و نماز جمعه ممنوع است.

    ذبیحی درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در اردستان گفت: میزان واکسن در کشور هنوز به حدی نیست که به صورت مستمر بتوان گروه‌های سنی را واکسینه کرد اما به تعداد سهمیه تحویل داده شده به اردستان، واکسن به جامعه هدف تزریق می‌شود.

    وی افزود: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و صعب‌العلاج هستند باید برای دریافت واکسن کرونا به مرکزهای جامعه سلامت مراجعه کنند اما گروه های سنی بالای ۸۰ سال منتظر تماس تلفنی همکاران مرکز بهداشت باشند.

    سالمندان نگران دریافت واکسن نباشند

    مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطر نشان کرد: شماری از سالمندان تاکنون مراجعه‌ای به مرکزهای بهداشتی نداشته‌اند و اطمینان‌ نداریم اطلاعات آنان در وزارت بهداشت موجود باشد یا با آنان تماس گرفته شود؛ حتی ممکن است سیم‌کارتی به نام خود نداشته باشند که جای نگرانی نیست، چرا که برای آنان برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده که در زمان مقرر اعلام می‌شود.

    ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

    ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *