آبشار لاشو در استان گلستان واقع است. آبشار لاشو در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزاد شهر قرار گرفته است.
×
×

بزنیم بیرون،بریم آبشار لاشو

  • کد نوشته: 32510
  • ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • ۰
  • آبشار لاشو در استان گلستان واقع است. آبشار لاشو در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزاد شهر قرار گرفته است.
    بزنیم بیرون،بریم آبشار لاشو
  • تبلیغ هدفمند
    آبشار لاشو در استان گلستان واقع است. آبشار لاشو در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزاد شهر قرار گرفته است. آبشاربه صورت دوپله ای بوده و ارتفاع آن به ۲۵ می رسد.وجه تسمیه این آبشار ( لاشو ) برگرفته شده ازنام روستائی است که در نزدیکی این آبشار بوده ودرحال حاضر ازبین رفته و فقط آثار آن برجای مانده است. آب این آبشار که ازچهار چشمه دائمی دامنه های شمالی البرز سرچشمه می گیرد مورد استفاده کشاورزی روستای فاضل آباد و همچنین برای مصرف شرب روستائیان قرار می گیرد.
    بزنیم بیرون،بریم آبشار لاشو

    برای دسترسی به آبشار لاشو، در مسیر جاده شاهرود، بعد از دانشگاه آزاد شهرستان آزادشهر وار جاده فرعی روستای فاضل آباد شوید، پس از روستای فاضل آباد، حدودا ۲۰۰ متر سمت چپ به سمت جنگل با فاصله ای در حدود ۲۵۰۰ متر یک فضای جنگلی وسیع قرار دارد که مورد استفاده بازدیدکنندگان جنگل قرار میگیرد، از این نقطه تا آبشار حدود ۱۵۰۰ متر فاصله است که نیازمند پیادروی سبکی است.
    فاضل آباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر در استان گلستان است. این روستا در دهستان خرمارود شمالی قرار دارد. آزادشهر با وجود واقع شدن در مسیر یکی از قدیمی ترین راه های کهن ایران و برخی آثار بدست آمده در اطراف شهر که جکایت از قدمت بسیار منطقه دارد ، شهر چندان پرسابقه ای نبوده و اطلاعات ما از سابقه شهر آزادشهر به دوره پهلوی بر می گردد .بنا بر اطلاعات بدست آمده از موقعیت و قدمت تپه ها و ویرانه های آثار به ثبت رسیده استان گلستان تپه های زوزه در دوازده کیلومتری و سیخوان در سیزده کیلومتری و نرگس تپه و یاس تپه در نزدیکی شهر آزادشهر قرار دارند که مربوط به هزاره های اول و دوم قبل از میلاد هستند.

    نویسنده: فاطمه دادمحمدخانی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *