×
×

مدیر کل پست گلستان
صاپست چیست؟ و چرا داشته باشیم؟

  • کد نوشته: 32752
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۰
  • ۱ دیدگاه
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار شناسه صاپستی ، یک شناسه یکتا و منحصر به فرد می باشد که برای هر فرد حقیقی یا حقوقی باتوجه به شرایط و قوانین سایت صادر خواهد شد. که این شماره بعد از این برای مالک شناسه ، بعنوان آدرس همیشگی مورد استفاده قرار می گیرد. بطوری که گیرنده برای دریافت نامه یا مرسولات پستی خود نیازی به دادن شرح کامل آدرس، به سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی و اشخاص و دوستان نمی باشد.
    صاپست چیست؟ و چرا داشته باشیم؟
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل پست استان گلستان در نشست با خبرنگار بازار کسب کار آنلاین در خصوص سامانه صاپست گفت:صندوق مجازی پست ایرانیان با نام اختصاری صاپست، که جهت مدیریت نشانی و مرسوله برای گیرندگان جهت دریافت مرسوله در آخرین آدرس محل حضور می باشد. به این صورت که متقاضی پس از تکمیل اطلاعات فردی ، یک شناسه بعنوان شناسه صاپستی فرد ایجاد خواهد شد و از آن پس متقاضی می تواند آدرس های محل حضور خود را به نحوی در سامانه صاپست ثبت و ویرایش نماید که در زمان و مکان مشخصی با درصد اطمینان بالاتری مرسوله خود را دریافت نماید.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار شناسه صاپستی ، یک شناسه یکتا و منحصر به فرد می باشد که برای هر فرد حقیقی یا حقوقی باتوجه به شرایط و قوانین سایت صادر خواهد شد. که این شماره بعد از این برای مالک شناسه ، بعنوان آدرس همیشگی مورد استفاده قرار می گیرد. بطوری که گیرنده برای دریافت نامه یا مرسولات پستی خود نیازی به دادن شرح کامل آدرس، به سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی و اشخاص و دوستان نمی باشد. و صرفا با دادن نام و نام خانوادگی و شناسه صاپستی به فرستنده مرسوله و ویرایش آخرین آدرس محل حضور خود قبل از ارسال مرسوله داخل سامانه یا اپلیکیشن صاپست، می تواند مرسوله خود را درآخرین آدرس محل حضور خود در هرنقطه ای از ایران دریافت نماید.

    شناسه صاپستی چه تفاوتی با کدپستی دارد؟

    کد پستی مکان محور است و متعلق به یک مکان می باشد. به طوری که که اگر شما جابجا شوید یا آن مکان را به شخص دیگری تحویل دهید کد پستی آن را نیز باید واگذار کرده و نمی توانید آن کد پستی را با خود به همراه داشته باشید برای درک بهتر موضوع بعنوان مثال می توان تلفن ثابت را همانند کد پستی و شناسه صاپستی را همانند شماره تلفن همراه شما در نظر گرفت. . ولی شناسه صاپستی فرد محور است و شما تا زمانی که از این سرویس استفاده می کنید می توانید همیشه با خود به عنوان آدرس همراه داشته و کد پستی آدرس یا آدرس های مدنظرتان را به آن متصل کنید و مرسوله خود را در آخرین آدرس محل حضورتان دریافت نمایید.

    به گفته مدیر کل پست کسانی که میتوانند از این سامانه استفاده کنند به شرح ذیل میباشند:

    افراد حقیقی

    افراد حقوقی و موسسات دولتی و خصوصی

    اتباع خارجه داخل ایران درصورت داشتن کارت اقامت و مدارک قانونی جهت اقامت در ایران

    گردشگران خارجی با داشتن گذرنامه می توانند شناسه صاپستی موقت دریافت کنند

    ایرانیان خارج از کشور

    درصورت تایید مدارک هویتی شان توسط وکیل آنها در داخل ایران، می توانند از این خدمت جهت ارسال مرسوله به ایران یا با مدیریت نشانی های خود در داخل ایران ، با تغییر نشانی ها داخل ایران، به نقطه ای دیگر جهت تحویل به نماینده یا فردی که داخل سایت مشخصات وی را درج می نماید هدایت نمایند. لازم به ذکر است دریافت شناسه صاپستی بعنوان فرستنده جهت ارسال مرسوله به داخل ایران الزامی نیست اما می بایست گیرنده حتما شناسه صاپستی داشته باشد. اگر فرستنده نیز شناسه صاپستی داشته باشد می تواند تمامی مزایایی را که یک فرستنده داخل ایران دارد را داشته باشد اما سامانه صاپست در رد و یا ثبت نام ایرانیان خارج از کشور کاملا مختار است.

    مدیر کل پست استان گلستان در جواب سوال خبرنگار بازار کسب کار که آیا کسی می تواند از شناسه صاپستی من سو استفاده کند؟ افزود: شناسه صاپستی همان آدرس سنتی شماست ولی با این تفاوت که تمامی شرح آدرس شما تبدیل به یک شناسه شده ، به طوریکه سو استفاده از آدرس شما به حداقل رسیده و امنیت آن را به حداکثرمی رساند به شرطی که متقاضی شناسه صاپستی، کلمه عبور و شناسه کاربری را نزد خود محفوظ داشته و یا اگر مواردی مشکوک در حساب کاربری خود مشاهده نمود می بایست سریعا موضوع را به پشتیبان سایت اعلام نماید ولی این باز خود به معنی ایجاد امنیت صد در صدی نیست اما سعی ما برآن بوده که بتوانیم با ارائه ی این خدمت امنیت بیشتری را برای شما ایجاد نماییم .شرح آدرس شما را به جز مراکز پستی جهت تعیین مبلغ ارسال مرسوله و لیبل زدن شرح آدرس کسی از آن مطلع نخواهد شد و حریم خصوصی شما در برابر مخاطبین و ارسال کنندگان مرسوله حفظ می شود. ولی این به معنای ایجاد حاشیه امن برای مفسدین و خلاف کاران اقتصادی و اجتماعی نخواهد بود چراکه مدارک ثبت نام کنندگان در حین ثبت نام، جهت صدور شناسه صاپستی کنترل خواهد شد

    اخبار مشابه

    یک پاسخ به “صاپست چیست؟ و چرا داشته باشیم؟”

    1. Salamporan گفت:

      صا پست یک اشگال دانی است برای سر کیسه کردن.
      سرور اشغال دو ساعت اعصاب خرد میشه وارد سایتدشد
      اپلکیشن اشگال تر از سایت
      سرور در دستری نیست و نشد یک روز مشاهده نکنیم.

      مفت پیامک نمیشه مشتری داد
      ۱۰ عدد سفارش قبل نمیشه دید پرش میزنه بالا
      پشتیبانی عین خیالش نیست
      پول مفت میگیرند نه یک بار دو بار در سال یک اشتباه بزرگ که دها نفر گفتند شخصا نادیده گرفتیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *