×
×

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان
مجازات بازدارنده جرم نیست!

  • کد نوشته: 34945
  • ۱۴۰۱-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب اظهارداشت: همسان نبودن مجازات‌ها با جرم موجب شده تا بستر قاچاق چوب را فراهم و سبب کاهش واردات چوب و تامین نشدن مواد اولیه فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های چوب‌بری، را در گلستان فراهم کرده است.
    مجازات بازدارنده جرم نیست!
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از اجرای هشت طرح مقابله با احتکار در سراسر استان در سال گذشته خبرداد و ادامه داد: در این راستا ۸۸ فقره پرونده تشکیل که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۹ درصد رشد داشته و در تعداد دستگیری‌ها نیز شاهد افزایش ۱۴ درصدی بودیم.

    مجازات بازدارنده جرم نیست!

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب اظهارداشت: همسان نبودن مجازات‌ها با جرم موجب شده تا بستر قاچاق چوب را فراهم و سبب کاهش واردات چوب و تامین نشدن مواد اولیه فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های چوب‌بری، را در گلستان فراهم کرده است.

    رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی غیرمجاز زغال و تعطیلی آن‌ها، کنترل بیشتر مسیرهای ورودی و خروجی استان، برخورد شدید با قاچاقچیان چوب، تعیین شعب ویژه جرایم چوب در تعزیرات و دادسرا برای ایجاد وحدت رویه در صدور احکام جرایم قاچاقچیان، کنترل مراکز خرید چوب‌آلات، کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی وابسته، تصحیح در اصلاح قوانین مبارزه با قاچاق چوب و نیز توسعه زراعت چوب و ایجاد مشوق برای کاشت در روستاها از مهم‌ترین راهکارهای مقابله و مبارزه با پدیده قاچاق چوب است.

    وی ادامه داد: پارسال ۴۳۴ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم انواع چوب قاچاق در استان کشف شد که از جمله عوامل تقویت‌کننده این جرم سود سرشار حاصل از فروش چوب قاچاق، تناسب نداشتن مجازات با جرم و نبود نظارت کافی در بهره‌برداری از جنگل‌، است.

    پهلوانی‌نسب ادامه داد: همچنین پارسال یک باند قاچاق ۱۷ نفره چوب معروف به موریانه‌های جنگل در شهرستان کردکوی کشف و متهمان اعم از قاچاقچیان اصلی، مال‌خر، حمل‌کننده بارها، کارکنان منابع طبیعی و قرق‌بان دستگیر و یک باند قاچاق چوب در بندرگز متلاشی شده بود.

    رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان در ادامه به تشکیل پرونده در حوزه جرائم و مفاسد اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: بخش زیاد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به زمین‌خواری بوده که دستگیری متهمان در این بخش پارسال ۳۴ درصد نسبت به سال ماقبل بیشتر شد.

    پهلوانی‌نسب گفت: کشف یک فقره زمین‌خواری به مساحت ۱۰۱ هزار و ۱۴۸ مترمربع به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال در کلاله و یک فقره زمین‌خواری به مساحت ۳۶۰ هزار مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در آق‌قلا از مهم‌ترین پرونده‌های این بخش است.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان در ادامه از از افزایش ۳۶ درصدی پرونده های زمین خواری استان در سال قبل خبرداد.

    وی گفت: در مجموع جرایم و مفاسد اقتصادی در سال گذشته ۲۱ درصد در تشکیل پرونده و ۳۳ درصد در دستگیری متهمان افزایش داشتیم.

    وی افزود: در زمین خواری شاهد افزایش ۳۶ درصدی پرونده‌ها و افزایش ۳۴ درصدی دستگیری متهمان بودیم.

    پهلوانی نسب ادامه داد: مساحت زمین‌ها اعم از تصرفات اراضی دولتی و تغییر کاربری ۱۰۸ هکتار بوده است.

    طبق گفته وی در سال گذشته چهار طرح نسبت به مبارزه با زمین خواران مورد اجرا قرار گرفت که ارزش آن ۵۵۳ میلیارد ریال بوده است.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از اجرای هشت طرح مقابله با احتکار در سراسر استان در سال گذشته خبرداد و ادامه داد: در این راستا ۸۸ فقره پرونده تشکیل که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۹ درصد رشد داشته و در تعداد دستگیری‌ها نیز شاهد افزایش ۱۴ درصدی بودیم.

    وی ادامه داد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه احتکاری ۸۸۹ میلیارد ریال بوده که در مدت مشابه با سال ۹۹ از نظر ریالی ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

    طبق گفته وی عمده کالاهای کشف شده شامل برنج، گندم، آرد، روغن خوراکی، قند، شکر و نهاده‌های دامی بوده است

    پهلوانی نسب افزود: عمده کالاهای مکشوفه شامل؛ برنج، گندم، آرد، روغن خوراکی، قند و شکر و نهاده های دامی بوده است.

    وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه قاچاق کالا و ارز، گفت: سال گذشته بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده، ۱۸ طرح مبارزه با کالا و ارز در استان اجرا و به مبلغ یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به سال قبل ۷۹ درصد رشد داشت.

    رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ادامه داد: بیشترین کشفیات در حوزه سوخت و مواد نفتی، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی و سیگار و چوب بوده است.

    وی اظهارداشت: در این راستا ۹۷۶ نفر دستگیر شدند و ۴۲۶ خودرو نیز توقیف شد و پرونده ها تحویل مراجع قضایی شد.

    پهلوانی نسب، کشف داروهای دامی به تعداد ۸۰ هزار و ۵۴۰ قلم به ارزش ۴ میلیارد و ۲۷ میلیون ریال در علی آباد کتول، کشف نهاده های دامی به میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به ارزش ۷۳۰ میلیون ریال در گنبدکاووس، کشف ۹۶ هزار و ۸۵۲ قلم انواع لوازم پزشکی و بهداشتی به ارزش بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، کشف ۱۶ هزار و ۴۰۰ قلم سرنگ پزشکی به ارزش ۸۲۰ میلیون ریال در گرگان، کشف ۴۰ بهله پرنده شکاری به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بندرترکمن و کشف ۶۴۸ دستگاه لوازم آشپزخانه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در گنبد را از مهمترین کشفیات حوزه قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته برشمرد.

    وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۱۱۸ فقره در حوزه میانر تشکیل شد که ۸۷۹ دستگاه رمز ارز توقیف و ۱۱۲ متهم دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده رمز ارزها، ۱۸۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال بوده است.

    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *