×
×

آیا اعتیاد فقط به مصرف مواد مخدر ختم می‌شود

  • کد نوشته: 38028
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۰
  • ۰
  • به طور کلی، هرگونه سابقه مصرف مواد و رفتاری که بیش از حد نیازهای فیزیکی و شخصیتی فرد را می‌پوشاند به عنوان اعتیاد شناخته می‌شود. اعتیاد معمولا به مصرف مواد مخدر اشاره می کند، اما در واقع اعتیاد به صورت یک الگوی رفتاری است که باعث توجه کردن فرد به چیزی خاص و تلاش بیشتر برای به دست آوردن آن می‌شود.
    آیا اعتیاد فقط به مصرف مواد مخدر ختم می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    خیر، اعتیاد تنها به مصرف مواد مخدر و مسکن‌های قوی ختم نمی‌شود؛ بلکه می‌تواند به هر نوع فعالیت یا سوء‌استفاده از نوعی عادت‌شکنی، اعتیاد ایجاد شود. به طور مثال، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، خوردن نوعی غذا، خرید و خرج بیش از حد و… می‌تواند عامل ایجاد اعتیاد باشد.

    به طور کلی، هرگونه سابقه مصرف مواد و رفتاری که بیش از حد نیازهای فیزیکی و شخصیتی فرد را می‌پوشاند به عنوان اعتیاد شناخته می‌شود. اعتیاد معمولا به مصرف مواد مخدر اشاره می کند، اما در واقع اعتیاد به صورت یک الگوی رفتاری است که باعث توجه کردن فرد به چیزی خاص و تلاش بیشتر برای به دست آوردن آن می‌شود.

    به عبارت دیگر، هر چیزی که موجب می‌شود فرد به شدت متمرکز شود و علاقه‌ای داشته باشد به احتمال زیاد می‌تواند منجر به اعتیاد شود. برای مثال، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، خرید و فروش و سایر تجربیات مانند آن می تواند به اعتیاد منجر شود.

    خیر، اعتیاد ممکن است به هر نوع نوشیدنی یا ماده‌ای که قابلیت ایجاد وابستگی و تحریک مغزی داشته باشد، ایجاد شود. برای مثال، اعتیاد به الکل، دخانیات، بازی‌های رایانه‌ای و حتی به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی نیز ممکن است ایجاد شود. در واقع هر چیزی که می‌تواند منبع لذت و تحریک ذهنی باشد و به صورت تناوبی و پیوسته مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است باعث ایجاد وابستگی شود.

    نه، اعتیاد تنها به مصرف مواد مخدر ختم نمی‌شود. اعتیاد می‌تواند به هر گونه عادت مضری که در ادامه به مصرف بیش از حد و به شکل بی‌رویه منجر می‌شود، اشاره کند. از مثال‌های دیگری که می‌توان برای اعتیاد ذکر کرد، عبارتند از: اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی، اعتیاد به خرید و مصرف غذا و شیرینی و اعتیاد به مشروبات الکلی. هر چند مصرف مواد مخدر نوع خاصی از اعتیاد است که به دلیل عوارض جبران‌ناپذیری که در زندگی شخص به وجود می‌آورد، بسیار مخرب تلقی می‌شود.آیا اعتیاد فقط به مصرف مواد مخدر ختم می‌شود

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *