×
×

در دومین نشست سالانه مجمع مطالبه‌گران مردمی گلستان مطرح شد:
نظارت مردم بر مسئولان و مردم بر مردم آغازگر حکمرانی مردمی در کشور است

  • کد نوشته: 40643
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۴
  • ۰
  • در این نشست، معاونت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم (عج) و مسئول برنامه اطلاعات مردمی کشور با اشاره به اینکه ساختار مردمی و اعتماد به مردم می تواند درمانی برای خیلی از دردهای کشور باشد گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر کجا حاکمیت و دولت با اعتماد به مردمی اقدامی را مد نظر خود قرار داد توانست برگی دیگر از افتخارات تاریخی خود را رقم بزند.
    نظارت مردم بر مسئولان و مردم بر مردم آغازگر حکمرانی مردمی در کشور است
  • تبلیغ هدفمند

    مجامع مطالبه گری در کشور، نظارت حقیقی مردمی را معنا کردند

    مطالبه گری در استان گلستان در آغاز مسیر فرهنگ سازی عمومی است و باید در راس فعالیت های اجتماعی قرار گیرد

    عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور مسئولین ستاد برنامه اطلاعات مردمی کشور و جمعی از مطالبه‌گران استان گلستان، دومین نشست استانی مجمع مطالبه‌گران گلستان و آیین تکریم از دبیر سابق و انتخاب دبیر جدید این استان برگزار شد.

    در این نشست، معاونت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم (عج) و مسئول برنامه اطلاعات مردمی کشور با اشاره به اینکه ساختار مردمی و اعتماد به مردم می تواند درمانی برای خیلی از دردهای کشور باشد گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر کجا حاکمیت و دولت با اعتماد به مردمی اقدامی را مد نظر خود قرار داد توانست برگی دیگر از افتخارات تاریخی خود را رقم بزند.

    صادق احمدی اظهار کرد: با بیان اینکه حوزه مطالبه گری دو ساحت دارد، گفت: اولی ساحت عمومی که با فضای خبری، سوت زنی و افشاگری همراه است و دومی ساحت علمی، اندیشکده ای و دانشگاهی است که تلاش ما نزدیک تر کردن این دو ساحت به یکدیگر است تا از طرفی خروجی کار علمی اندیشکده ها در اختیار هسته های مطالبه گر عمومی قرار بگیرد و از طرف دیگر مطالبات عمومی برای رفع شدن در اختیار اندیشکده ها قرار بگیرد.

    در ادامه، معاونت تشکیلات و شبکه سازی ستاد برنامه اطلاعات مردمی کشور نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های این مجموعه در کشور خاطر نشان کرد: مجامع مطالبه گران مردمی در ۳۱ استان کشور تشکیل شده است و در مرحله دوم نیز ۲۵۰ مجمع مطالبه گران مردمی شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده اند و به یاری خدا و همت مطالبه گران ، تا پایان تابستان ۱۴۰۲ تمامی ۵۰۰ شهرستان کشور از برکات چنین نشست ها و مجامع هم فکری و هم افزایی برخوردار خواهند بود.

    علیرضا بابایی افزود: خوشبختانه، مطالبه گری در استان گلستان نیز در آغاز مسیر فرهنگ سازی عمومی است و با توجه به چنین ظرفیتی باید در راس فعالیت های اجتماعی قرار گیرد و این مهم به جز یاری همه دلسوزان و دغدغه مندان حقیقی انقلاب اسلامیان میسر نخواهد شد.

    همچنین، دبیر سابق مجمع مطالبه‌گران مردمی گلستان با ارائه گزارشی از حضور یکساله خود در این مجموعه گفت: کار باید سازمان یافته و تشکیلاتی باشد ولی مطالبه‌گری نباید سازمانی شود.

    سید محمد حسین حسینی افزود: ظرفیت مردمی در مبارزه با فساد و حل مشکلات مردمی از سوی دولت و حاکمیت پذیرفته شده است و خوشبختانه در سه شهرستان رامیان، گنبد کاووس و آزادشهر نیز ساختار مجامع شهرستانی ما نیز تشکیل و در حال فعالیت است.

    سید مهدی میردیلمی دبیر جدید مجمع مطالبه‌گران مردمی گلستان نیز با بیان اینکه در طول تاریخ بزرگان همیشه در راستای مطالبه گری خود هزینه داده اند خاطرنشان کرد: بدنه مردمی محرک جامعه است و انفعال آن موجب آسیب به جامعه می‌شود. اصلاح، با حرکت و جنبش مردم صورت می گیرد.

    در پایان با تقدیر از زحمات سید محمد حسین حسینی؛ دبیر سابق مجمع مطالبه گران مردمی استان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میردیلمی با آراء اکثریت مطالبه‌گران حاضر در نشست، به عنوان دبیر جدید این مجمع برای مدت دو سال انتخاب شد.

    گزارش تصویر

    نویسنده: عقیل مهقانی
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *