×
×

گرگان، خیابان استاندارد؛ چند دقیقه پس از حادثه

  • کد نوشته: 44589
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۷
  • ۰
  • شنیده‌شدن صدای مهیب از منبعی ناشناس در گرگان، فرصت انتشار خبرهای کذب و غلط را در اختیار رسانه‌های معاند قرار داد و آنان با اتکا به روایت‌های مردم که آگاهی دقیقی از علت ماجرا نداشتند، تلاش کردند از این نمد برای خود کلاهی ببافند که همانند همیشه ناکام ماندند. به گزارش خبرنگار بازار کسب کار […]

    گرگان، خیابان استاندارد؛ چند دقیقه پس از حادثه
  • تبلیغ هدفمند

    شنیده‌شدن صدای مهیب از منبعی ناشناس در گرگان، فرصت انتشار خبرهای کذب و غلط را در اختیار رسانه‌های معاند قرار داد و آنان با اتکا به روایت‌های مردم که آگاهی دقیقی از علت ماجرا نداشتند، تلاش کردند از این نمد برای خود کلاهی ببافند که همانند همیشه ناکام ماندند.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین ساعت کمی از ۹ صبح گذشته که در گوشه گوشه گرگان صدای مهیبی به گوش رسید که از همان ابتدا گمانه‌زنی برای علت آن آغاز شد.

    گرگان، خیابان استاندارد؛ چند دقیقه پس از حادثه

    «انگار هواپیما سقوط کرد؛ میگن به گرگان حمله موشکی کردن؛ بمب‌گذاری شده؛ یه خونه منفجر شده و شایعات مشابه از همان دقایق ابتدایی در بین مردم دهان به دهان گذشت.

    دقایقی که گذشت و پیگیری‌ها که شروع شد همه آدرس یک منطقه را می‌دادند: «خیابان استاندارد» . دیگر تردید نکردیم و به سرعت خود را به آن‌جا رساندیم.

    آدرس درست بود و از جایی که دیگر امکان حرکت ماشین نبود، پیاده به راه افتادیم. زمان زیادی از وقوع حادثه نگذشته بود و یک آمبولانس مشغول انتقال ۲ مصدوم زن بود.

    تصورمان این بود که خانه‌ای منفجر شده اما به نقطه تمرکز مردم که رسیدیم، همه نگاه‌ها به کف خیابان بود. گوشی‌ها به سمت آسفالت روشن شد و در حال فیلم گرفتن بود. از هیاهوی جمعیت که خودمان را به ردیف جلو رساندم، شیء ناشناخته‌ای شبیه به یک تجهیزات نظامی روی زمین افتاده بود و از گوشه و کنار آن دود به هوا بلند می‌شد.

    در همین حین یکی فریاد زد: «آقایون انگار داره آتیش می‌گیره، برین عقب. نمی‌دونیم چیه شاید منفجر بشه» و همین حرف، ناخوداگاه جمعیت را چند متر عقب‌تر برد اما لحظاتی بعد باز حرکت آرام آرام به سوی این شیء شروع شد تا این‌که نیروهای امنیتی سر رسیدند.

    ماموران که آمدند نظم خاصی به منطقه وارد شد. حوالی این شیء خالی شد. مردم کنار رفته اند اما از دور هم فیلم و عکس می‌گیرند و هم نظرات خود را در مورد این اتفاق به‌هم منتقل می‌کنند.

    هنوز کسی نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و فقط خبرهای پرکنده به گوش می‌رسد که راست و دروغ آن معلو نیست.

    «یکی از همین‌ها (منظور شیء ناشناس است) به بیمارستان دزیانی هم خورده. خونه یکی از آشناهامون هم یکی خورده و سقفش اومده پایین. میگن چند جای دیگه هم از اینا خورده. میگن این پهپادها رو از اسرائیل زدن. کار خودشونه!»

    گرگان، خیابان استاندارد؛ چند دقیقه پس از حادثه

    و این شایعه‌ها یکی پس از دیگری تولید و منتشر می‌شود و طبیعتا هیچ‌کدام قابل استناد و تایید نیست.

    دقایقی که می‌گذرد سردار ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان، سردار دادگر فرمانده انتظامی استان، آسیابی رییس دادگستری استان و اسپانلو دادستان مرکز استان و دیگر مقامات امنیتی و انتظامی گلستان می‌رسند تا ببیند ماجرا چیست.

    اگر چه خبرنگاران هستند اما مسوولان تلاش می‌کنند با هدف شنیدن صدای واحد و انتشار خبر صحیح، با رسانه‌ها صحبت نکنند و پاسخ همه سوالاها را به روشن شدن دقیق ابعاد ماجرا حواله می‌دهند.

    یکی می‌گوید پهپاد اما فرد دیگری که انگار آشنایی بیشتری از این فناوری‌ها دارد می‌گوید: «نه پهپاد که این‌جوری نیست» بازار گمانه‌زنی مردم در شرایطی داغ است که گروه‌های امنیتی یکی پس از دیگری وارد صحنه شده و در حال بررسی ابعاد این شیء هستند.

    گروهی که به نظر می‌رسد مسوولیت «چک و خنثی» را بر عهده دارند هم در کنار این جسم بزرگ آهنی به وارسی ابعاد و بالا و پایین آن مشغول هستند و پس از دقایقی هم محل را ترک می‌کنند . این گونه به نظر می‌رسد که خطر انفجار وجود ندارد اما رعایت نکات امنیتی و ایمنی همچنان در دستور کار است.

    در کنار همه این رفت و آمدها، انگار رسانه‌های معاند به درون ظرف عسل افتادند و با انتشار اولین فیلم و تصویر، به شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی پرداختند و تلاش کردند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

    گرگان، خیابان استاندارد؛ چند دقیقه پس از حادثه

    هنوز دقایقی از تلاش رسانه‌های معاند برای جریان‌سازی این اتفاق نیفتاده که تایید رسمی سقوط یک شیء ناشناخته از سوی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، توطئه‌ها را ناکام کرد و روایت صحیح و درست از ابعاد ماجرا، فرصت سوءاستفاده از رسانه‌های معاند را گرفت.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این شیء ناشناس حوالی ساعت ۹ صبح ساقط شد و تکه های آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

    سیدعلی مهاجر شایعه ساقط شدن هشت فروند پهپاد را تکذیب کرد و گفت این تکه‌ها مربوط به یک شیء ناشناس است .

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اظهار داشت: نیروهای نظامی و امنیتی مشغول بررسی ابعاد این حادثه هستند.

    وی گفت: بر اثر سقوط این شیء ناشناس در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند.

    دقایقی پس از این، سخنگوی وزارت دفاع گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام شد یکی از سامانه‌ها که در حال آزمون و تحقیقات بود، دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

    رضا طلایی‌نیک در خصوص حادثه گرگان گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه نیز دارد یکی از سامانه‌ها که در فرایند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.

    وی ادامه داد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع‌آوری این قطعات فرود آمده و سقوط کرده هستند.

    وزارت دفاع اظهار داشت: ضمن قدردانی از اهالی گرگان انتظار داریم که اگر قطعات باقیمانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری یا جابجایی آنها خودداری کنند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع‌آوری هستند، بتوانند وظایف امدادی و جمع‌آوری این قطعات سقوط کرده را در اسرع وقت به اتمام برساند.

    گرگان، خیابان استاندارد؛ چند دقیقه پس از حادثه

    گفتنی است؛ حادثه‌ای که امروز در شهر گرگان پیش آمده بر اثر تست یک سامانه موشکی مجهز به کلاهک بارشی، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رخ داده است. وزارت دفاع به زودی طی اطلاعیه‌ای جزئیات این حادثه را تشریح خواهد کرد.

    مشاهده خبرنگاران نشان می‌دهد در پس بروز این حادثه، علاوه بر مصدوم‌شدن ۲ شهروند، برخی خانه‌ها، مغازه‌ها و خودروها نیز دچار خسارت شدند که به گفته سردار طلایی‌نیک خسارت‌های وارده به شهروندان توسط مراجع ذیصلاح جبران خواهد شد.

    گرگان در آرامش کامل است و با روشن شدن دقیق ابعاد ماجرا، بازار شایعه‌سازی و دروغ به طور کامل متوقف شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *