×
×

رئیس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گرگان
بیشتر مدارس گرگان فاقد ایمنی حریق هستند

  • کد نوشته: 44963
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۴
  • ۰
  • موسی‌الرضا صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز «آتش‌نشانی و ایمنی» برگزار شد، افزود: گرگان ۷ ایستگاه آتش‌نشانی در چاله‌باغ، بهارستان، سایت اداری، پارتیان، شهید رجائی، علیمحمدی و ویلاشهر دارد و به زودی هشتمین ایستگاه آتش نشانی در خیابان کاشانی افتتاح می شود.
    بیشتر مدارس گرگان فاقد ایمنی حریق هستند
  • تبلیغ هدفمند

    نرگس حسین زاده-گرگان رئیس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس گرگان فاقد ایمنی حریق هستند و فقط سه مدرسه دولتی این شهر از ایمنی حریق برخوردار هستند .

    موسی‌الرضا صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز «آتش‌نشانی و ایمنی» برگزار شد، افزود: گرگان ۷ ایستگاه آتش‌نشانی در چاله‌باغ، بهارستان، سایت اداری، پارتیان، شهید رجائی، علیمحمدی و ویلاشهر دارد و به زودی هشتمین ایستگاه آتش نشانی در خیابان کاشانی افتتاح می شود.

    وی اظهارکرد: این سازمان با ۱۲۵ نفر نیرو که ۹۰‌ نیرو عملیاتی و ۳۵ نیروی ستادی هستند، اداره می‌شود. صفری خاطرنشان کرد: به پاس قدردانی از زحمات آتش نشانان، «تندیس آتش‌نشان» توسط شهرداری در یکی از میادین گرگان نصب می‌شود.

    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان بیان کرد: در راستای گرامیداشت این روز ویژه برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی، رزمایش آمادگی در شهرک زیتون، اهدای خون آتش نشانان، زیارت عاشورا، آموزش همگانی و دیگر برنامه‌ها تدوین شده که با حضور همه آتش‌نشانان، دیگر مدعوین و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان گلستان سه طرح «گرگان، شهر ایمن»، «ایستگاه و خانه‌های دوام» و «یکشنبه‌های ایمنی و امداد» را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه نخست سال یک هزار و ۶۷۹ مورد تماس در سامانه ثبت شده که در حوزه‌های مختلف از قبیل حریق، نجات از آسانسور و دیگر خدمات بوده است.

    صفری گفت: در حوزه آموزش در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۱ هزار و ۶۴۱ نفر و در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷ هزار و ۸۲۷ نفر آموزش‌های لازم را در مساجد، مدارس، مهدکودک‌ها، ادارات و دیگر اماکن دیدند.

    وی افزود: تجهیزات سازمان پاسخگوی ساختمان‌های بلند مرتبه نیست و باید مالکان و سازنده‌های ساختمان‌ها همه نکات ایمنی را رعایت کرده و مجتمع‌های خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند. صفری ادامه داد: ۵۰ درصد تماس‌های آتش‌نشانی مزاحم تلفنی هستند و روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تماس با آتش‌نشانی گرگان می‌شود.

    موسی‌الرضا صفری با تأکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی گرگان طی ۱۰ سال اخیر هیچ کمکی اعتباری دولتی را نداشته است، افزود: می طلبد برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی اعتبارات ویژه اختصاص داده شود زیرا تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه بسیار گران قیمت بوده و نیازمند نگهداری ویژه هستند.

    رئیس سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گرگان تصریح کرد: یکی از پلاسکو های گرگان بازار امام است که به دلیل نا ایمن بودن این پاساژ چند باری دادگستری ورود کرد اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشد.

    نویسنده: نرگس حسین‌زاده

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *