×
×

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان
لازمه حل مشکل اشتغال، تقویت فرهنگ مهارت است

  • کد نوشته: 47407
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار آنلاین حمزه کرایلو روز چهارشنبه در نخستین دوره مسابقات آزاد و جشنواره ملی عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران در روستای وامنان شهرستان آزادشهر اظهارکرد: نگاه ویژه به موضوع مهارت می‌تواند مسیر اشتغالزایی را کوتاه کند و باعث پایداری اشتغال در خانواده‌ها شود.
    لازمه حل مشکل اشتغال، تقویت فرهنگ مهارت است
  • تبلیغ هدفمند

     

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان تقویت فرهنگ مهارت را لازمه حل مشکل اشتغال استان دانست و گفت: خانواده‌ها باید با همراهی مسوولان در مسیر تشویق فرزندان خود به مهارت آموزی حرکت کنند.

    لازمه حل مشکل اشتغال، تقویت فرهنگ مهارت است
    لازمه حل مشکل اشتغال، تقویت فرهنگ مهارت است – ستایش محمدیاری

    به گزارش بازار کسب و کار آنلاین حمزه کرایلو روز چهارشنبه در نخستین دوره مسابقات آزاد و جشنواره ملی عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران در روستای وامنان شهرستان آزادشهر اظهارکرد: نگاه ویژه به موضوع مهارت می‌تواند مسیر اشتغالزایی را کوتاه کند و باعث پایداری اشتغال در خانواده‌ها شود.

    وی افزود: فرهنگ مهارت آموزی در استان‌ها آنگونه که باید شکل نگرفته و مشکلات عدیده‌ای در این حوزه داریم و برای پیدا کردن یک کارآموز باید سراغ دستگاه‌های مختلف برویم.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان تاکید کرد: اگر قرار است مشکل اشتغال استان حل شود و در مسیر توسعه حرکت کنیم باید توجه بیشتری به اجرای رویدادهایی مانند جشنواره ملی عکس مهارتی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه داشته باشیم.

    کرایلو گفت: برگزاری این رویدادها بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گلستان داشتن با رتبه‌های اول تا پنجم تولید ۱۰ محصول کشاورزی به‌حساب می‌آید.

    وی افزود: جشنواره ملی عکس مهارتی با موضوع برندسازی زعفران وامنان برای نخستین بار همراه با نقاط ضعف و قوت در استان شکل گرفت که در سال‌های آینده تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت این رویداد با تمرکز بر دیگر محصولات کشاورزی شاخص به‌کار خواهیم گرفت.

    کرایلو افزود: ۱۵۰ نفر از عکاسان سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره رزومه (سابقه کاری) ارسال کردند که در نهایت ۳۰ نفر با بهترین رزومه از ۱۷ استان برگزیده شدند.

    وی ادامه داد: این عکاسان به مدت سه با حضور در روستای وامنان شهرستان آزادشهر از روند فرآوری، خشک کردن و بسته بندی زعفران عکس گرفتند و در نهایت با نظر داوران کشوری ۳۰ عکس برتر برای چاپ در کتاب و حضور در نمایشگاه انتخاب شد.

    به گزارش بازار کسب و کار آنلاین ، سیدرضا مقصودی از اراک، مجتبی گیتی نژاد از سبزوار و سحر شمسی پور از چهارمحال و بختیاری به عنوان نفرات اول تا سوم این بخش از جشنواره انتخاب و همچنین مرتضی امین الرعایایی از نیشابور هم شایسته تقدیر معرفی شد.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: همچنین بخش دوم جشنواره با عنوان ایده شو ملی زعفران وامنان در ۲ محور «عکس خبری» با حضور ۲۱ شرکت کننده از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات استانی و «ایده‌های برندسازی» برگزار شد.

    با نظر داوران علیا عسکری از خبرگزاری مهر، ستایش محمدیاری از پایگاه خبری بازار کسب و کار آنلاین و نجمه جهانتیغ از گروه خبری نویاب نفرات اول تا سوم بخش عکس خبری ایده شو ملی شدند و عطیه غریب هم رتبه نخست بخش ایده‌های برندسازی را به‌دست آورد.

    گلستان ۶۰۰ هکتار زمین بارده زعفران دارد که پیش بینی تولید میانگین در هر هکتار پنج کیلوگرم کُلاله و در مجموع سه هزار کیلوگرم محصول است.

    زمان اوج برداشت گل زعفران از باغ‌های بارور استان گلستان با مساعد بودن شرایط آب و هوایی در آبان ماه تا مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

    وامنان قطب اصلی پرورش زعفران در استان گلستان به شمار می‌رود که ۲ دهه قبل روحانی روستای وامنان با انتقال پیاز زعفران از استان خراسان رضوی و زراعت در زمین های روستا، سبب گسترش تولید این محصول در این منطقه و روستاهای همجوار شد و زمینه پایداری رونق اقتصادی منطقه را فراهم کرد.

    گل‌دهی اقتصادی این محصول از سال دوم آغاز شده و تا هفت سال ادامه دارد.

     

    لازمه حل مشکل اشتغال، تقویت فرهنگ مهارت است
    لازمه حل مشکل اشتغال، تقویت فرهنگ مهارت است
    نویسنده: مهدی تقوی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *