×
×

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان
۵۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گلستان تحویل داده شد

  • کد نوشته: 50288
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۶
  • ۰
  • طاهری زاده خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جامع خدمات حمایت از معلولین دستگاه‌های اجرایی موظفند سه درصد از سهمیه استخدامی خود را از معلولان جذب کنند.
    ۵۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گلستان تحویل داده شد
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان گفت: ۵۳۱ واحد مسکونی از ابتدای سال تا کنون تحویل مددجویان بهزیستی گلستان شد.

    علیرضا طاهری زاده رسیدگی به معضلات و مشکلات بازتوانایی افراد را از مهمترین موضوعات دانست و افزود: تا کنون با تلاش و پیگیری های همکاران توانستیم مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی استان به خصوص معلولان جهت هزینه‌های پزشکی و بازتوانایی پرداخت کنیم.

    وی اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی این نهاد اشتغال و مسکن مددجویان است.

    طاهری زاده خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جامع خدمات حمایت از معلولین دستگاه‌های اجرایی موظفند سه درصد از سهمیه استخدامی خود را از معلولان جذب کنند.

    سرپرست بهزیستی گلستان بیان کرد: سال گذشته حدود ۲۳ نفر از مددجویان توانستند در دستگاه‌های دولتی جذب و مشغول به کار شوند که اداره کل بهزیستی گلستان در این امر پیشرو بوده است.

    وی تاکید کرد: امسال برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران، قانون آزمون استخدامی مختص معلولان در حال اتفاق افتادن است و ۷ دی ماه تعداد چهار هزار و ۳۳ نفر از معلولان در سطح کشور استخدام دستگاه‌های دولتی می‌شوند که این آزمون متمرکز با آزمون دولت است.

    سرپرست بهزیستی گلستان افزود: اگر فردی از جامعه هدف ما دارای مدرک فنی و حرفه‌ای و یا جواز کسب باشد می‌تواند از وام خویش فرمایی استفاده کند.

    وی از اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود: برای هر یک از واجدین شرایط تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است. که کمک بیمه هم در پایان سال به آنها پرداخت می‌شود.

    طاهری‌زاده بیان کرد: اگر کارفرمایی در قالب شرکت یا کارگاه و یا شرکت دانش بنیانی اعضای جامعه بهزیستی را به کار بگیرد، جدا از پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت هفت ساله، حق بیمه آن مدد جو را هم جبران خواهیم کرد و اگر معلولی به کار گرفته شود به تناسب معلولیت آن مدد جو در پایان سال برای آن کارفرما، عددی را تحت عنوان افزایش کارایی در نظر خواهیم گرفت.

    طاهری زاده در خصوص مسکن این افراد، گفت: بهزیستی استان تعهد هزار واحدی را در نظر گرفت که از اول سال تا کنون حدود ۵۳۱ واحد تحویل داده شد و مابقی این واحدها تا پایان سال انجام می‌شود.

    وی با اشاره به تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، افزود: قرار است تا پایان سال ۸۷۰ واحد مسکن محرومین برای مدد جویان ساخته شود که از این رو در ۱۱۰ روستا، بنیاد مسکن زمین رایگان ارائه خواهد داد.

    سرپرست اداره کل بهزیستی تصریح کرد: در همین ایام کلنگ ۴۵۰ واحد مسکونی در استان زده خواهد شد و امید است ۸۷۰ واحد باقیمانده تا پایان هفته دولت آینده به بهره برداری برسد.

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *