×
×

رئیس هیات کوهنوردی استان گلستان
نصب علائم امدادی در مسیر قله ۳۸۱۳ متری گاوکشان

  • کد نوشته: 50396
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۹
  • ۰
  • فلاحی با اشاره به این که قله کاوکشان ۳۸۱۳ متر ارتفاع دارد، اظهار کرد: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان با اعزام تیمی متشکل از کوهنوردان منتخب سراسر استان، با حضور در روستای شاهکوه پایین و منطقه سنگ بن حرکت خود را به دامنه‌های پر برف و کاملاً فنی رشته کوه کهکشان آغاز نمودند و این علائم را در این مسیر نصب کردند.
    نصب علائم امدادی در مسیر قله ۳۸۱۳ متری گاوکشان
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس هیات کوهنوردی استان گلستان گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و به دلیل اینکه قله گاوکشان به عنوان قله شاخص طرح ملی سیمرغ استان گلستان پذیرای کوهنوردانی از سراسر ایران است و همچنین با توجه به متغیر بودن شرایط آب و هوایی و احتمال گمشدگی که در این فصل که ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد، با همت کوهنوردان هیات کوهنوردی استان گلستان علائم راهنمای امدادی آماده سازی و نصب شد.

    فلاحی با اشاره به این که قله کاوکشان ۳۸۱۳ متر ارتفاع دارد، اظهار کرد: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان با اعزام تیمی متشکل از کوهنوردان منتخب سراسر استان، با حضور در روستای شاهکوه پایین و منطقه سنگ بن حرکت خود را به دامنه‌های پر برف و کاملاً فنی رشته کوه کهکشان آغاز نمودند و این علائم را در این مسیر نصب کردند.

    وی اذعان داشت: کوهنوردان با حمل میله‌های راهنما و مقادیری سیمان و آب سختی این بار سنگین را برای هدف بزرگی که نجات جان همنوعان خود بود، را آغاز نمودند و سنگینی بار این ماموریت مهم را تا آخرین تیرک متحمل شدند.

    رئیس هیات کوهنوردی خاطرنشان کرد: این علائم با درج عدد بر روی تیرک و فلشی در جهت صعود به سمت قله با نظر فنی هیات کوهنوردی استان در نقاط تعیین شده نصب و سنگچین شد.

    وی خاطر نشان کرد : آغاز مسیر از شماره ۱ در منطقه سنگ بن آغاز و تعداد ۴ تیرک در گرده های دامنه ای و تعداد ۵ تیرک بر روی خط الرأس کهکشان تا نزدیک قله ۹ نصب گردید.

    در پایان رئیس هیات کوهنوردی استان گلستان با تشکر از زحمات تمام کسانی که در این امر نفس گیر و سخت زحمت کشیدند، گفت: از همه کوهنوردان انتظار می‌رود در حفظ و نگهداری این اثر ماندگار کوشا باشند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *