×
×

داور جشنواره هنرهای تجسمی ایثار
نمایشگاه‌ها، فرصتی برای آموزش و تربیت هنرمندان

  • کد نوشته: 50544
  • ۱۴۰۲-۰۹-۲۴
  • ۰
  • داور جشنواره هنرهای تجسمی ایثار بیان داشت: آثار هنری در قالب رشته‌ها و شاخه‌های مختلف تحوّل‌گرایی می‌کنند که این خود دلیل برتری این مقوله بر سایر روش‌های بیان مفاهیم است ولی در آخر هنری تاثیرگذارتر خواهد بود که به روزتر باشد، شرایط و مقتضیات زمان را بشناسد، خیر و شر را تشخیص دهد و هدفی جز ارتقا روح والای انسانی نداشته باشد.
    نمایشگاه‌ها، فرصتی برای آموزش و تربیت هنرمندان
  • تبلیغ هدفمند

    محمد کریمی مقدم داور جشنواره هنرهای تجسمس ایثار : برگزاری نمایشگاه‌های تجسّمی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی نوعی تبادل هنری را در پی خواهد داشت.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد کریمی مقدم داور جشنواره هنر های تجسمی ایثار گفت: در دنیای امروز، ارتباطات‌ است که زمینه‌های پیشرفت را هموار می‌کند و هنر، از سرآمدترین ابزار موثر ارتباطی محسوب می‌شود.

    وی افزود:هنر محدود به زمان و مکان نیست؛ حتّی مرزبندی هم ندارد؛ گاه یک اثر هنری که در فراسوی مرزها تولید می‌شود، اثری بسیار تاثیربرانگیز در آن سوی گیتی را به همراه دارد.

    داور جشنواره هنرهای تجسمی ایثار بیان داشت: آثار هنری در قالب رشته‌ها و شاخه‌های مختلف تحوّل‌گرایی می‌کنند که این خود دلیل برتری این مقوله بر سایر روش‌های بیان مفاهیم است ولی در آخر هنری تاثیرگذارتر خواهد بود که به روزتر باشد، شرایط و مقتضیات زمان را بشناسد، خیر و شر را تشخیص دهد و هدفی جز ارتقا روح والای انسانی نداشته باشد.

    کریمی مقدم اظهار داشت: در دنیایی که ارتباطات در آن حرف اول را می‌زند، هنر ارتباطات مهم‌ترین بخش آن می‌باشد؛ بنابراین تولید اثر هنری تاثیر بیشتری را خواهد داشت که هنرمند موارد فوق را بهتر و بیشتر بشناسد. حال این شناخت با تبادل و انتقال بیشتر خواهد شد.

    انتقالی که از طریق دورهمی‌های هنری، کارگاه‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌های مختلف هنری میسّر خواهد شد و به تبع آن، آثار ماندگارتری تولید می‌‌گردد.

    این داور تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تجسّمی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی نوعی تبادل هنری را در پی خواهد داشت که باعث به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تکنیک‌ها و تفکرات سایر هنرمندان خواهد شد و  نمایشگاه‌ها، فرصتی برای آموزش و تربیت هنرمندان به دنبال خواهد داشت.

    کریمی گفت: زمانی که نمایشگاهی در هر رشته هنری برگزار می‌شود، شاهد حجم وسیعی از ایده‌ و تکنیک خواهیم بود و این همان عدم مرزبندی هنر می‌باشد.

    وی افزود: نمایشگاه‌های هنری و مشخصّۀ تجسمی به دلیل داشتن رشته‌ها و زیرشاخه‌های فراوان و کاربردی، قابلیت جریان‌سازی در سطوح مختلف استانی، ملّی و بین‌المللی را دارد و این جریان‌سازی باید به نحوی مدیریت شود تا تولیدات هنرمندان ما، در گفتمان ایرانی‌اسلامی بگنجد و آثار فاخر و متعهد به حقیقت اسلامی را عرضه بدارد.

    نویسنده: رضا کریمی
    منبع: پارتیان امروز

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *