×
×

اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان
۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

  • کد نوشته: 50860
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.
    ۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر
  • تبلیغ هدفمند

    ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر امروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۱۰۳ نفر شهید و ۱۸۸ نفر مجروح شدند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

    معاون امنیتی استاندار کرمان تروریستی بودن انفجارها را تائید کرده است.

    رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: آمار شهدا تا این لحظه (۱۷:۳۲) به ۱۰۳ نفر و مجروحان هم به ۱۸۸ نفر رسیده اند.

    بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

    ۰۰:۰۰
    -۰۰:۲۹

    Download

    زائران گلزار شهدای کرمان با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس ها در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

    گزارش خبرنگاران حاکی است لحظاتی پس از انفجار نخست، صدای انفجار دوم نیز در نزدیکی انفجار اول شنیده شد و عوامل امدادی هم به سرعت خود را به محل حادثه رسانده اند.

    ۰۰:۰۰
    -۰۰:۱۹

    Download

    بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده توسط سخنگوی سازمان اورژانس کشور، حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است؛ همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان کرمان برای خدمات رسانی به مجروحان حادثه تروریستی آماده شده است.

    به گفته بابک یکتاپرست، علاوه بر این، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز برای خدمات رسانی به مجروحان این حادثه آماده هستند.

    وی افزود: در این حادثه سه امدادگر اورژانس که برای خدمات رسانی به محل اعزام شده بودند که دو نفر مجروح و یک نفر هم به شهادت رسید.

    سخنگوی سازمان اورژانس با تاکید بر اینکه واحدهای امداد هوایی برای عزیمت به کرمان و انتقال احتمالی مجروحان آماده است، اضافه کرد: ۶۰ تخت بستری ویژه هم در تهران برای خدمات رسانی به مجروحان بدحال پیش بینی شده است.

    تایید تروریستی بودن انفجارها

    معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

     

    آماده‌باش مراکز بیمارستانی کرمان

    رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان کرمان به دلیل وقوع انفجار در محل حادثه برگزاری چهارمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

    جعفر میعادفر ادامه داد: آمبولانس‌های شهرستان‌های همجوار برای این موضوع به صورت آماده‌باش و فعال هستند.

     

    رییس سازمان امداد و نجات راهی کرمان شد

    به دستور رئیس هلال‌احمر و با هدف رسیدگی به روند امدادرسانی در حادثه انفجار استان، دبیرکل و رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر راهی کرمان شدند

    رییس سازمان جمعیت هلال احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

    در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

    ۰۰:۰۰
    -۰۰:۲۳

    Download

     

    تکذیب شهادت فرمانده ارشد سپاه در کرمان

    در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

    هویت برخی از مجروحان مشخص نیست

    رئیس مرکز اورژانس کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شماری از مجروحان حالشان وخیم است و تعدادی هم مجهول الهویه هستند.

    بیمارستان های کرمان به حالت آماده باش درآمده اند و آمادگی برای انتقال مجروحان بدحال به تهران یا دیگر شهرها فراهم شده است.

    ۰۰:۰۰
    -۰۰:۲۹

    Download

    وزیر کشور: پاسخ کوبنده و مقتدرانه به حادثه ترویستی کرمان می‌دهیم

    احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد: در حال حاضر اوضاع در شهر کرمان عادی است و همه چیز تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

    وی با تاکید بر اینکه این توطئه در ادامه توطئه های قبلی بود، تصریح کرد: پاسخی کوبنده و محکم توسط نیروهای امنیتی در کوتاه‌ترین زمان داده خواهد شد.

    ۰۰:۰۰
    -۰۳:۴۴

    Download

     

    وزیر بهداشت عازم کرمان شد
    بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت برای نظارت بر درمان مجروحان این حادثه عازم کرمان شد.

    وزیر بهداشت پیش از سفر به کرمان در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، به مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دستور داد تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به وی را دنبال کند.

    ۰۰:۰۰
    -۰۰:۲۵

    Download

     

    اورژانس کرمان: مردم خیابان‌ها را خلوت کنند
    دکتر سید محمد صابری رییس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه خیابان های شهر مرکز استان بسیار شلوغ است و کار انتقال مجروحان بین بیمارستان ها دچار مشکل می شود به ایرنا گفت: از مردم می خواهیم خیابان ها را خلوت کنند.
    وی گفت: برای انجام خدمات درمانی نیاز به انتقال مجروحان انفجار های تروریستی، بین بیمارستان هاست، درحالی که شهروندان درحال مراجعه به بیمارستان ها هستند و درخواست داریم به بیمارستان ها مراجعه نکنند و خیابان ها را خلوت کنند.
    صابری همچنین با بیان اینکه هیچ کمبودی در کرمان برای درمان مجروحان از نظر پزشک، تجهیزات تخصصی، تخت و امکانات نداریم اظهار داشت: باوجود اینکه نیازی در این زمینه نداریم، با هماهنگی تهران امکان انتقال هوایی مجروحان مهیاس که در صورت نیاز این مهم انجام خواهد شد اما تاکنون کمبودی گزارش نشده است.

    ذخایر خونی کرمان جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی است
    ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون کرمان اظهار کرد وضعیت ذخایر همه گروه های خونی در استان خوب و جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی عصر امروز در مسیر گلزار شهدای کرمان است.

    وی اضافه کرد در زمان حاضر کمبودی در ذخایر گروه های مختلف خونی وجود ندارد و پوشش ما برای حادثه کامل است و مشکلی در این زمینه نداریم.

    با این حال، اداره کل انتقال خون کرمان از دارندگان گروه خونی او منفی (O -) خواست برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

    پنجشنبه در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد
    در پی حادثه تروریستی کرمان، هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

     

    ۰۰:۰۰
    -۰۴:۰۳

    Download

    اعلام اسامی مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان شهید باهنر کرمان

    افزایش شایعات و واکنش سریع تیم های چک و خنثی

    ساعتی از ۲ انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان نگذشته بود که شایعات متعددی از بمب گذاری در بیمارستان، پارکینگ گلزار شهدا و حتی تیراندازی به مردم در یکی از خیابان ها نیز دهان به دهان یا در فضای مجازی می چرخید؛ موضوعی که مسئولان تاکنون تایید نکرده اند و نشانه هایی نیز از آنها رویت نشده است.

    اما این شایعات درحالی بود که وزیر کشور هم در مصاحبه ای تاکید کرد که اوضاع شهر کرمان آرام و تحت کنترل عوامل امنیتی و انتظامی است و مردم نگران نباشند.

    همزمان خبرنگاران در چند نقطه شهر مشاهده کردند که برخی تیم های امنیتی چک و خنثی به دنبال پاکسازی یا ایمن سازی محیط هایی هستند که مسئولان می گویند به دنبال دریافت برخی گزارش ها، عوامل امنیتی به منظور تامین امنیت شهروندان وظیفه دارند با سرعت عمل وارد عمل شوند و هیچ گزارش یا فرضیه ای را نادیده نگیرند.

    بررسی نیروهای چک و خنثی در اطراف محوطه گلزار شهدا نیز تا ساعت ها پس از انفجارها کاری عادی و طبیعی است.

    یک منبع آگاه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت که به دنبال دریافت برخی گزارش ها، عوامل امنیتی به صلاحدید برخی اقدامات را انجام می دهند که با هدف افزایش ضریب امنیت و تامین امنیت شهروندان است و به معنی تایید بعضی شایعات نیست.

    اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمان

    به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در پی حادثه تروریستی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) که در مسیر گلزار شهدای کرمان و در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد، سه روز عزای عمومی در استان کرمان اعلام شد.

    اسامی مجروحان حادثه تروریستی بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان

    اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان/۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

     

    اسامی مجروحان بستری در بیمارستان های ارتش، مهرگان و شفا

     

    اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان/۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

     

    اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان/۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

     

    شهادت ۳ نفر از افسران پلیس

    سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس از شهادت سه نفر از افسران پلیس در حین خدمت‌رسانی به مردم در حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

    سرهنگ دوم مهدی علوی، ستوان یکم رضا مداح و ستوان یکم محمدپورشیخعلی از شهیدان این حادثه تروریستی بودند که در نیروی انتظامی و تامین امنیت فعالیت داشتند.

    پیش از این، برخی منابع در فضای مجازی از شهادت چهار نفر از افسران پلیس در این حادثه خبر داده بودند.

    سردار رادان وارد کرمان شد

    در پی وقوع حادثه تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان، ساعتی قبل سردار احمد رضا رادان فرمانده فراجا وارد کرمان شد.

     

    اعزام تیم پزشکی شیراز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان

    سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از اعزام تیم تخصصی و فوق تخصصی درمانی این دانشگاه برای اعزام به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و کمک به مجروحان این حادثه خبر داد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس برای پذیرش و خدمت رسانی به مجروحان این حادثه تروریستی خبر داد.

     

    وزیر کشور وارد کرمان شد

    احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه چهارشنبه به دنبال حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان وارد این شد. بررسی ابعاد این حادثه و عیادت از مجروحان از جمله برنامه های وحیدی خواهد بود.

     

    ۰۰:۰۰
    ۰۱:۰۳

    Download

    گفت و گوی با مجروحان حادثه تروریستی کرمان

    وزیر بهداشت وارد کرمان شد

    دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب به منظور بررسی روند رسیدگی به مصدومان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، وارد این شهر شد.

    وزیر بهداشت قرار است از مصدومان حادثه تروریستی در بیمارستان های شهر کرمان عیادت کند.

    ۰۰:۱۸
    ۰۰:۴۶

    Download

    گفت و گوی  با مجروحان حادثه تروریستی کرمان
    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *