×
×

در راستای اجرای مصوبات کارگروه طرح احیاء و فعالسازی معادن کشور انجام شد
بازدید مشترک کارگروه طرح احیاء و کمیته فنی معادن کشور از معادن صدف کوهی گلستان

  • کد نوشته: 51000
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۹
  • ۰
  • به گزارش  خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان، رضا حسنی نسب اظهار کرد: به توجه به شعار سال در صدد هستیم ضمن فعالسازی معادن استان ، از ظرفیت علمی و دانشگاهی هم بهره برده و پتانسیل‌های حوزه صدف کوهی استان را معرفی و زمینه استفاده بهتر و اقتصادی تر از این ماده معدنی موجود در استان را فراهم نمائیم.
    بازدید مشترک کارگروه طرح احیاء و کمیته فنی معادن کشور از معادن صدف کوهی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت گلستان گفت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه طرح احیاء و فعالسازی معادن کشور، بازدید مشترکی از معادن صدف کوهی استان گلستان واقع در بخش آق بند شهرستان گنبدکاووس به همراه اساتید دانشگاه تربیت مدرس تهران صورت پذیرفت.

    به گزارش  خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان، رضا حسنی نسب اظهار کرد: به توجه به شعار سال در صدد هستیم ضمن فعالسازی معادن استان ، از ظرفیت علمی و دانشگاهی هم بهره برده و پتانسیل‌های حوزه صدف کوهی استان را معرفی و زمینه استفاده بهتر و اقتصادی تر از این ماده معدنی موجود در استان را فراهم نمائیم.

    سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت گلستان گفت : در حال حاضر ۱۷ پروانه بهره برداری برای ماده معدنی صدف کوهی در استان وجود داشته که این معادن در شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله واقع شده اند.

    وی افزود: در حوزه صدف کوهی علی رغم اینکه ذخایر بالایی از آن در استان وجود دارد و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد اما تنها به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

    وی با بیان اینکه صدف کوهی در سایر نقاط کشور وجود نداشته و در خاورمیانه نیز بی نظیر می باشد ، افزود: این مواد معدنی در صورت اجرای طرحهای فرآوری، علاوه بر تامین نیاز کشور، قابلیت صادرات را هم دارا می باشند.

    به گفته حسنی نسب ، در همین راستا و به منظور فعالسازی معادن صدف کوهی استان و به منظور انجام طرحهای تحقیقاتی جهت استفاده از ماده معدنی صدف کوهی در سایر صنایع، بازدید مشترکی از سه محدوده معدنی غنچه حسن، کانسارجویان و صدف نگین در منطقه آق بند شهرستان گنبد کاووس و همچنین واحد فرآوری گروه تولیدی پویاصدف به عنوان بزرگترین تولیدکننده پودر صدف معدنی کشور، به همراه تیم کارشناسی اداره کل صمت، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و اساتید دانشگاه تربیت مدرس صورت پذیرفته و نمونه گیری های لازم جهت بررسی بیشتر و انجام آزمایشات فیزیکی و شیمیایی انجام گرفت.

    وی گفت : صدف کوهی، در صنایعی از جمله داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ سازی، کارخانه‌های سیمان، کلید و پریز، ظروف ملامین و عایق‌های رطوبتی، صنایع پی وی سی، تهیه کود و غیره می‌تواند مورد استفاده قرار ‌گیرد اما با این حال صنایع تکمیلی آن ایجاد نشده است.

    حسنی نسب بیان کرد: گلستان از نظر برخورداری ذخایر طبیعی و معدنی از جمله استان‌های حائز اهمیت کشور بوده که برخی از این ذخایر طبیعی مانند زغال سنگ و یُد با حمایت سرمایه‌گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مورد استحصال و بهره برداری قرار گرفته و این معادن زمینه اشتغال هزاران نفر و درآمدزایی ارزی و ریالی را به همراه داشته است.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *