×
×

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تولید ۹۹درصد دارو در کشور

  • کد نوشته: 51051
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۱
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، بهرام عین اللهی چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در دولت سیزدهم پیش بینی یک کمربند بیمارستانی در تهران صورت گرفته که این کمربند شامل بیمارستان شهید سلیمانی فردیس، شهریار، ملارد، فاز دوم بیمارستان فیروزآبادی شهرری، فاز جدید بیمارستان ورامین و پیشوا و بومهن است.
    تولید ۹۹درصد دارو در کشور
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون ۹۰ درصد طرح نسخه الکترونیک اجرایی شده و این موضوع به صورت کامل تا پایان دولت سیزدهم تکمیل خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین ، بهرام عین اللهی چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در دولت سیزدهم پیش بینی یک کمربند بیمارستانی در تهران صورت گرفته که این کمربند شامل بیمارستان شهید سلیمانی فردیس، شهریار، ملارد، فاز دوم بیمارستان فیروزآبادی شهرری، فاز جدید بیمارستان ورامین و پیشوا و بومهن است.

    وی گفت: بیمارستانها که اعلام شد یا به تازگی مورد افتتاح قرار گرفته اند و یا در شُرف بهره برداری قرار دارند.

    بنا به گفته‌ وزیر بهداشت، تا این لحظه ۲ هزار خانه بهداشت افتتاح شده و بیش از ۲ هزار خانه بهداشت دیگر به این تعداد تا پایان سال مورد بهره‌بردار قرار میگیرند.

    عین اللهی افزود: ۱۵ جلسه قرارگاهی جمعیت نیز تشکیل شده و به اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام داریم.

    وی ادامه داد: تا کنون ۴۳۰۰ بهورز و ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی در این دولت به کار گرفته شدند و تا پیش از این دولت نیز ۱۳۴ پروژه درمانی مورد افتتاح قرار گرفته بود که در دولت سیزدهم به بیش از ۴۳۰ پروژه افزایش یافته است.

    وی گفت: در کل کشور ۱۶ هزار تخت بیمارستانی طی۲ سال و ۵ ماه گذشته افتتاح شده است. بیمارستان حضرت مهدی(عج) با ظرفیت یکهزار تخت و سه ماه بعد بیمارستان غدیر با ۸۲۰ تخت افتتاح شد یعنی در کمتر از چهار ماه ۱۸۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی تهران افزوده شد. اکثر تجهیزاتی که در این بیمارستان ها استفاده شد، دانش بنیان و تولید داخل بوده است.

    وزیر بهداشت به موضوع جذب نیروهای لازم در مجموعه بهداشت و درمان پرداخت و اظهار کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در آزمون اخیر وزارت بهداشت جذب شدند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر مربوط به حوزه پرستاری است.

    طبق گفته وی، در کل کشور  هفت هزار تخت بسمارستانی در دست افتتاح قرار دارد. ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم و امیدواریم تا پایان دولت سرانه تخت های بیمارستانی به ۲ برسد.

    او افزود: از دیگر اقدامات دولت افزایش ظرفیت های دستیاری و تخصصی است که سه تا چهار سال بعد نتیجه آن را در نظام سلامت خواهیم دید.

    وی با اشاره به اینکه در دانشگاه های کشور سالی ۱۰ هزار پرستار تربیت می شوند، تصریح کرد: در این خصوص پیشنهادی قرار است به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهیم که افزایش تربیت پزشکان عمومی از سال آینده متوقف شود زیرا باید بین پزشک و بیمار نیز تعادل وجود داشته باشد.

    عین اللهی افزود: میزان اعتبار حوزه بهداشت در ۶ سال قبل از دولت مردمی حدود ۲۰ همت بوده و به ۴۶ همت افزایش یافت. ۲ هزار خانه بهداشت عمدتا در مناطق محروم ایجاد کردیم و تا پایان دولت ۲۴۰۹ مرکز بهداشتی نیز به بهره برداری می رسد.

    وزیر بهداشت به جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: اگر به بحرانی جوانی جمعیت طی چند سال پیش رو مورد  توجه قرار نگیرد در آینده نزدیک مطمئنا دچار بحران جمعیت می شویم. حدود ۱۵ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت داشتیم و باید به اهداف مورد نظر دست یابیم.

    وی ادامه داد: دراین دولت چهار هزار بهورز و ۶ هزار نیروی بهداشت به بکار گرفته شد.

    عین اللهی تصریح کرد: برای رسیدگی به بهداشت و درمان در مناطق محروم و صعب العبور حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۴۵۰۰ موتورسیکلت ارائه دادیم.

    وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۰۶ است، تصریح کرد: ۱۳۴ پروژه درمانی پروژه قبل از دولت سیزدهم بوده اکنون به ۴۹۴ پروژه افزایش یافته است. حدود ۱۰۶ بیمارستان تجهیز شده است.

    وی ادامه داد: اکنون ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی اکنون داریم و ۱۲ درصد آن در دولت سیزدهم افتتاح شد.

    عین اللهی افزود: ۲۲ هزار نیروی پرستاری در سال ۱۴۰۰ استخدام شدند و در سالجاری نیز این تعداد به ۲۵ هزار نیروی جدید افزایش یافت که از این تعداد  ۱۴ هزار پرستار و نیروی اتاق عمل هستند، جذب می شوند.

    وی ادامه داد: در مناطق محروم ۲۸۰۰ متخصص را توزیع کردیم، همچنین بایددر مراکز بهداشتی و درمانی ۷۵ هزار نیرو را بکارگیری کنیم و سال گذشته ۶۷ هزار ایثارگر را تبدیل وضعیت کردیم.

    وزیر بهداشت تصریح کرد: تجهیز بیمارستان ها نیز در اولویت است. ۲۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در نقاط مختلف کشور از جمله شتاب دهنده ها، سونوگرافی، رادیولوژی و غیره به استانها توزیع شد و دنبال آن هستیم مردم خدمات سلامت را در شهرهای خود انجام دهند.

    وی به بحث گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: اکنون برای گردشگران ۲۸۰ بیمارستان خدمات سلامت ارائه می دهند و برای درمان از عراق و سایر کشورها به ایران می آیند و در کشور نزدیک به هفت هزار دانشجوی خارجی نیز در حال تحصیل هستند.

    عین اللهی با بیان اینکه در این دولت پنج دهک پایین جامعه بیمه رایگان شدند، گفت:تا این لحظه  ۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت رایگان بیمه شدند و ۲۰ میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته‌اند .

    وزیر بهداشت گفت: زنان باردار تحت پوشش خدمات درمانی و زایمان رایگان هستند و تا پنج سال می توانند از خدمات رایگان استفاده کنند.

    عین اللهی ادامه داد: درمان کودکان نیز در اولویت قرار گرفته و در گذشته ۵۵۶ تخت داشتیم که به ۱۵۰۰ تخت در دولت سیزدهم افزایش یافت.

    وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: در رسیدگی به مصدومان این حادثه تروریستی نیروهای بهداشت و درمان کرمان تلاش و زحمت بسیاری کشیدند، اکنون ۴۷ مصدوم بستری هستند که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند و در زمینه اهدای خون نیز با مشکلی مواجه نشدیم.

    وزیر بهداشت در حوزه دارو گفت: با توجه به اینکه عوارض واردات دارو چهار درصد و ارزش افزوده ۹ درصد بود، افراد ترخیص را انجام نمی دادند و از تیر سال جاری قانون اصلاح و ترخیص ها انجام شد.

    عین اللهی ادامه داد: در حوزه تهیه دارو مشکلات تبادل بانکی به دلیل تحریم ثبت سفارش های دارو به سختی و کندی انجام می شود، با تلاش شبانه روزی سازمان غذا و دارو این مشکلات رفع می شود.

    وی در ادامه تاکید کرد: اکنون ۹۹ درصد دارو را خودمان در داخل کشور تولید می کنیم، و در حال حاضر از نظر تامین دارو وضعیت مناسبی داریم.

    عین اللهی با اشاره به طرح دارویار که باعث جلوگیری از قاچاق دارو شد، گفت: اقلام دارویی ایران در خارج از کشور قبل از اجرای این طرح به ۱۰ برابر قیمت ارز به فروش می رسید و طرح دارویار از این اقدام جلوگیری کرد.

    وی در اشاره به بحث فروش اینترنتی دارو افزود: قطعاًتامین زنجیره دارو از اهمیت بالای برخوردار است و در بحث فروش اینترنتی دارو حتما مسوول توزیع دارو باید داروخانه باشد.، در حال حاضر نیز بابت این موضوع در حال برنامه ریزی با وزارت ارتباطات هستیم که این کار بدرستی صورت گیرد.

    وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه باید داروهای بیماران خاص حضوری باشد، تصریح کرد: آیین نامه فروش اینترنتی دارو در حال تدوین است چرا که بحث های حقوقی و قانونی در میان است و شاید به صورت آزمایشی از دهه فجر فروش دارو اینترنتی آغاز شود.

    وی در بحث کمبود شیرخشک گفت: مقرر شد با توجه به قاچاق شیرخشک توزیع آن بر اساس کد ملی در داروخانه ها صورت گیرد و ۱۲ میلیون قوطی شیرخشک در ماه گذشته در اختیار خانواده‌های دارای نوزاد قرار گرفته و به هر نوزاد ۱۰ شیرخشک تعلق می گیرد.

    به گفته وزیر بهداشت  توسط شرکت های دانش بنیان تولید ۶۹ داروی جدید با فناوری بالا ، تولید شد و هر روز در تولید داروها و تجهیزات جدید پزشکی در حال پیشرفت هستیم.

    وی در پایان گفت: دو شرکت دانش بنیان تجهیزات سی تی اسکن تولید می کنند، امروزه شاهد رشد خوبی در شرکت های دانش بنیان هستیم و ۱۴ پارک علم و فناوری را افتتاح کردیم و تسهیلاتی که دولت به آنها می دهد باعث رشد و ارتقای حوزه سلامت می شود.

    نکته قابل تامل بازار کسب و کار

    در شرایطی که دشمن به طور ۲۴ ساعته در حال تخریب و ضربه زدن به زیر ساختهای کشور از طریق جنگ ترکیبی که جلودار آن رسانه و بحث فرهنگی است اما گویا مسئولین کشوری نسبت به این موضوع غافل بوده و نمی‌خواهند در این خصوص فکری داشته باشند و انتظار دارند که برای جهاد تبیین بدون کوچکترین هزینه‌ای کارهای خود را پیش ببرند فارغ از اینکه دشمن برای خط مقدم خود به ثانیه‌ای میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا بتواند به زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی کشور که تا حدودی هم توانسته نفوذ کند.

    اما گویا مسئولین همچنان فکر می‌کنند که نبرد دشمن هنوز تحریم اقتصادی است و خود را سرگرم دو تا چهارتای که هر روز نسبت به این موضوع کم می‌آورند کرده‌اند باید برای این موضوع  ( فرهنگی، اجتماعی ) تا دیر نشده و کاسه چه کنم بر سر نگرفته‌ایم فکری کنیم و باید نبرد نظامی را برعهده نیروی نظامی نبرد اقتصادی را بر عهده نیروهای متخصص و کار گشته اقتصادی و همچنین نبرد رسانه‌ای را نیز بر عهده نیروهای متخصص فرهنگی رسانه‌ای قرار دهیم و برای مقابله با هر نوع تهدید در هر سطحی امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار نیروهای زبده و متخصص آن بخش قرار دهیم و این این کار قطعا در کنار مردم برعهده مسئولین و دولت می باشد.

    چرا که دشمن امروز قطعا دیگر دشمن ۴۰ سال پیش نیست و طی سالها مطالعه و تحقیق به این نتیجه رسیده است که برای به زانو در آوردن ایران باید زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی را نیز هدف قرار دهند تا به اه دافی که مد نظرشان است دسترسی پیدا کنند.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *