×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
کاربران به لینک‌های‌ناشناس اعتماد نکنند

  • کد نوشته: 51421
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین؛ سرهنگ دوم سعید تجری رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: اخیراً شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است و خواهان پیگیری موضوع گردید.
    کاربران به لینک‌های‌ناشناس اعتماد نکنند
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان از کشف پرونده برداشت غیر مجاز ۵۰۰میلیون ریالی از حساب شهروند گرگانی از طریق بدافزار همراه بانک خبر داد و خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی می‌بایست به لینک‌ها و فایل‌های ناشناس اعتماد نکنند.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین؛ سرهنگ دوم سعید تجری رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: اخیراً شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است و خواهان پیگیری موضوع گردید.

    وی در ادامه افزود: این شهروند در اظهاراتش گفت که پس از اقدام برای دانلود همراه بانک این اتفاق برایش افتاده که درنتیجه آن ۴۵۰میلیون ریال به‌حساب وی واریز و سپس۵۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

    تجری بیان داشت: بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا نشان داد که نصب بدافزار از طریق ارسال لینک‌های جعلی و فایل‌های آلوده  منجر به سرقت اطلاعات و در ادامه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی شده است.

    رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد:  درنتیجه سرقت اطلاعات این شهروند، دسترسی غیرمجاز به‌حساب وی و همراه بانکش صورت گرفته و مبالغی از حساب بانکی سایر افراد سرقت و به‌حساب وی واریزشده است.

    وی ادامه داد: در این پرونده با  اقدام سریع پلیس فتا و اطلاع دادن به‌موقع شاکی منجر به مسدودی حساب مقصد و عودت وجه به‌حساب شکات گردید.

    وی یادآور شد: شهروندان عزیز مراقبت کنند و وارد لینک‌های ناشناخته و غیرمجاز نشوند و فریب تبلیغات دروغین و وسوسه‌برانگیز را نخورند.

    رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست : برای دریافت اطلاعات بیشتر، ارتقاء دانش و سواد سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir  مراجعه و برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش نیز می‌توانند با  شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *