×
×

استاندار گلستان:
ارتقای بهداشت جامعه دستاورد شیوع کرونا

  • کد نوشته: 7155
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۲
  • ۰
  • استاندار گلستان گفت: حفظ جایگاه پزشکان و کادر درمانی و همچنین ارتقای سطح بهداشت جامعه از جمله دستاوردهای دوران پس از شیوع کرونا بود.
    ارتقای بهداشت جامعه دستاورد شیوع کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان گفت: حفظ جایگاه پزشکان و کادر درمانی و همچنین ارتقای سطح بهداشت جامعه از جمله دستاوردهای دوران پس از شیوع کرونا بود.

    هادی حق شناس در مراسم گرامیداشت روز پزشک اظهار داشت: با وجود این دستاوردها نمی توان خسارت و هزینه های فراوان ناشی از همه‌گیری این بیماری را نادیده گرفت.

    وی بیان کرد: تفاوت سطح بهداشت جامعه در ماه های اخیر به گونه‌ای است که می توان آن را به دوران قبل و بعد از شیوع کرونا تقسیم کرد.

    استاندار گلستان افزود: یکی دیگر از اتفاقات مثبت پس از شیوع کرونا، توجه به ضرورت فراهم کردن امکانات سخت افزاری برای مراکز درمانی بود که در نتیجه آن برخی کمبود بیمارستان های گلستان برطرف شد.

    حق شناس ادامه داد: نقش پزشکان در دوران کرونا برای کمک به درمان بیماران کرونایی برجسته و شایسته تقدیر است و اگر این مجاهدت ها نبود تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری بسیار بیشتر از رقم فعلی بود.

    ارتقای بهداشت جامعه دستاورد شیوع کرونا
    ارتقای بهداشت جامعه دستاورد شیوع کرونا

    وی گفت: گلستان هزار و ۹۰۰ پزشک دارد که باید تلاش کنیم با رفع کمبودها و تجهیزات مورد نیاز، سرانه فعلی بهره مندی هر هزار گلستانی از یک پزشک کاهش یابد.

    طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گلستان همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

    پس از شیوع کرونا، علاوه بر افزایش کمک های دولت برای تهیه تجهیزات درمانی، خیران گلستان نیز اقدام به خرید و واگذاری امکانات درمانی مورد نیاز به بیمارستان ها کردند.

    چندی قبل هم سازمان بهداشت جهانی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال را برای کمک به درمان بهتر بیماران کرونایی به بیمارستان گنبدکاووس اهدا کرد.

    ویروس کرونا از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ۹۸) در چین شیوع یافت و در مدت زمان کوتاهی جهان را درنوردید و اکنون ابتلا جهانیان از مرز ۲۰ میلیون گذشته و محققان هر روز با نشانه‌های جدیدی از این ویروس مواجه می‌شوند.

    طبق آخرین اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون حدود ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *