×
×

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
پیش بینی برداشت۵۰۰ تن گردو از باغات شیروان

  • کد نوشته: 8566
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۷
  • ۰
  • بازار کسب کار - گردو از جمله مواد مغذی است که به لحاظ وجود طبع گرم آن از گذشته تا کنون مورد توجه بوده همگان بوده است اگر به فسفر موجود در آن اشاره کنیم خواهیم دید که با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیزمیزان برابری دارد.
    پیش بینی برداشت۵۰۰ تن گردو از باغات شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    بازار کسب کار – گردو از جمله مواد مغذی است که به لحاظ وجود طبع گرم آن از گذشته تا کنون مورد توجه بوده همگان بوده است اگر به فسفر موجود در آن اشاره کنیم خواهیم دید که با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیزمیزان برابری دارد.

    محمد عفتی- معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی برداشت ۵۰۰ تن محصول گردو از سطح بیش از هزارهکتار اراضی باغی در شیروان که باغداران این منطقه از خراسان شمالی نزدیک به ۳ هزار تن محصول را به علت سرمای بهاره از دست دادن در مناطق باغی شهرستان شیروان آغاز شد که برداشت این محصول باغی تا نیمه دوم ابان ادامه دار خواهد بود.

    وی با شاره به برداشت زود هنگام برخی باغداران نسبت گفت با برداشت زود هنگام این محصول منجر به سیاهی مغز و از دست دادن کارایی این محصول خواهد شد بنابراین توصیه می شود که باغداران در برداشت گردوها تعجیل نکنند.

    پیش بینی برداشت۵۰۰ تن گردو از باغات شیروان
    پیش بینی برداشت۵۰۰ تن گردو از باغات شیروان

    وی یکی از دلایل برداشت زود هنگام را حفظ امنیت محصول توسط باغداران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد گردوی تولیدی را شیروان به خود اختصاص داده که میانگین سالانه دو هزار تن است که می توان زود برداشت کردن محصول را در تمایل و علاقه برخی شهروندان مصرف کننده را به مصرف خیس این محصول عنوان داشت.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    گردو ماده ای مغزی و خون ساز و مفید برای تصفیه خون، درمان کننده بیماری های ریوی ومسکنی برای دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند، خوردنش موجب جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و کیسه صفرا می شود و خوردن آن همراه با انجیر و موز موجب افزایش قوی حواس و مغز می شود.

    گردو به لحاظ سرشار از وجود مس در خود به جذب آهن در بدن کمک سرشاری کرده ومانع از بروز حمله قلبی می شود .

    لذا با تشکیل و حمایت تعاونی ها و مهیا نمودن بازار مصرف هر چند این محصول بازار خود را در بین مصرف کنندگان دارد اما این بازار بیشتر به نفع سود جویان بوده تا تولید کننده و باید محصولات تولیدی این چنینی را با حذف واسطه ها به دست مصرف کننده رساند .

    هر چند دولت مردان سالهای متمادی جلسات مکرری را نسبت به حذف این نوع افراد ( دلالان و واسطه ها ) گذاشته اند اما ظاهرا این جلسات بیشتر نتیجه اش بر روی کاغذ و تریبون اتاق و سالن های جلسات و همایش ها به خاک سپرده است و حاصلی جز این نداشته است. چرا که هر روز شاهد جولان این نوع افراد در جامعه بیشتر هستیم .

    از سوی دیگر گاهی اوقات قیمت گذارای های صورت گرفته توسط دولت مردان نه تنها کمکی به تولید کننده و مصرف کننده نمی کند بلکه کمک به واسطه ها و دلالان است .

    و انتظار مردم از سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نظارت بر عملکرد بازار و قیمت ها توسط دولت است و اینکه با گرانفروشی برخورد شود و گرانی را به حال خود رها کنیم دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *