×
×

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی
اعتبار۵۲۰میلیاردریالی برای تکمیل موزه دفاع مقدس نیازاست

  • کد نوشته: 27439
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین امیر سرتیپ محمد نجاتی روز چهارشنبه در نشست تقدیر از هنرمندان، نویسندگان و فعالان حوزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت فازهای بعدی این مرکز و ۶۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز موزه و راهبری آن مورد نیاز است که در قالب تفاهم نامه ای با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های کشور و استانداری منعقد شده است.
    اعتبار۵۲۰میلیاردریالی برای تکمیل موزه دفاع مقدس نیازاست
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای تامین این میزان بودجه در ۲ سال تلاش خواهیم کرد.

    اعتبار۵۲۰میلیاردریالی برای تکمیل موزه دفاع مقدس نیازاست

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین امیر سرتیپ محمد نجاتی روز چهارشنبه در نشست تقدیر از هنرمندان، نویسندگان و فعالان حوزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: ۴۶۰ میلیارد ریال برای ساخت فازهای بعدی این مرکز و ۶۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز موزه و راهبری آن مورد نیاز است که در قالب تفاهم نامه ای با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های کشور و استانداری منعقد شده است.

    وی گفت: فاز نخست باغ‌موزه خراسان شمالی با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید و در اختیار جامعه ایثارگری قرار گرفت.

    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

    امیر نجاتی گفت: فاز نخست این مجموعه فرهنگی شامل ساختمانی است که به عنوان بخش اسناد و اداری مورد استفاده قرار می گیرد، فازهای بعدی شامل مجموعه کتابخانه ها، سالن آمفی تئاتر، گالری ها موقت، فضای اداری و مدیریت، فروشگاه های محصولا فرهنگی است.

    وی افزود: این مرکز فرهنگی و باغ موزه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار قرار دارد و ساختمان های این مجموعه در پنج بلوک در زیربنای شش هزار و ۳۰۰ مترمربع ایجاد خواهد شد.

    خراسان شمالی که بعد از سال ها کشمکش بر سر مکان نمایی و تعیین زمینی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس، این زمین را در اختیار گرفت،  تنها استانی است که باغ موزه دفاع مقدس نداشت و حال آنکه اکنون حتی ۹ شهرستان غیرمرکز استان در کشور دارای باغ موزه دفاع مقدس هستند.

    این استان  بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

    تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان آن هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

    در این آیین فعالان حوزه دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *