×
×

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی
کاهش۱۶درصدی بارندگی درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 28222
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجید بیجندی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجموع بارندگی های سال ۹۹، ۲۳۷.۷ میلی متر ثبت شده است که این میزان در سال ۹۸، ۲۸۲.۴ میلی‌متر و در دوره آماری بلندمدت ۲۰۵.۷ میلی متر ثبت شده است.
    کاهش۱۶درصدی بارندگی درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارندگی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۱۶ درصد کاهش یافت اما، این میزان در مقایسه با دوره آماری بلندمدت ۱۶ درصد افزایش دارد.

    کاهش۱۶درصدی بارندگی درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مجید بیجندی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجموع بارندگی های سال ۹۹، ۲۳۷.۷ میلی متر ثبت شده است که این میزان در سال ۹۸، ۲۸۲.۴ میلی‌متر و در دوره آماری بلندمدت ۲۰۵.۷ میلی متر ثبت شده است.

    وی گفت: بیشترین بارندگی استان در سال ۹۹ مربوط به ایستگاه کوسه از توابع بخش سرحد شیروان با ۳۷۹.۵ میلی متر و کمترین بارش ها از گرمه با ۱۲۰ میلی متر گزارش شده است.

    بیجندی افزود: میزان بارش استان از ابتدای سال آبی تا ۲۵ اسفندماه ۸۷.۱ میلی متر ثبت شده است که بیشترین بارش از ایستگاه مهمانک با ۱۷۶.۶ میلی متر و کمترین از گرمه با ۳۰.۷ میلی متر گزارش شده است.

    مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بارش سال آبی ۹۹-۹۸ ( از اول مهرماه ۹۸ تا ۲۵ اسفندماه) در کل استان ۱۳۵.۱ میلی متر و دوره آماری بلندمدت ۱۵۰.۹ میلی متر بوده است.

    بیجندی افزود: همچنین میانگین دما از اول فرودین ماه ۹۹ تا ۲۵ اسفندماه، ۱۳.۸ درجه سانتیگراد و سال ۹۸، ۱۴.۳ و دوره آماری بلند مدت ۱۴.۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

    میانگین بارش سالانه استان خراسان شمالی حدود ۲۴۰ میلی متر است.  

    این استان ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و ۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *