×
×

معاون رئیس جمهور:
به فناوری جدیدبارورسازی ابرها دست‌یافتیم

  • کد نوشته: 51379
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین «روح الله دهقانی فیروزآبادی» در ارتباط با ساخت فیلترهای کاهنده آلایندگی خودروها توسط شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: آلودگی‌های زیست محیطی موضوعی است که در بلندمدت باید به آن فکر کرد اینکه زمانی هوا آلوده شود در مورد آن فکر کنیم و راه کارهای موضعی بگیریم، هیچ اتفاقی نمی افتد باید برنامه ریزی های بلندمدت کنیم تا این اتفاق (کاهش آلودگی هوا) در سال های آینده رخ دهد.
    به فناوری جدیدبارورسازی ابرها دست‌یافتیم
  • تبلیغ هدفمند

    معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از دستیابی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با فناوری کاملا بومی برای بارورسازی ابرها طی یک برنامه ۵ ساله و با هزینه کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان خبر داد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین «روح الله دهقانی فیروزآبادی» در ارتباط با ساخت فیلترهای کاهنده آلایندگی خودروها توسط شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: آلودگی‌های زیست محیطی موضوعی است که در بلندمدت باید به آن فکر کرد اینکه زمانی هوا آلوده شود در مورد آن فکر کنیم و راه کارهای موضعی بگیریم، هیچ اتفاقی نمی افتد باید برنامه ریزی های بلندمدت کنیم تا این اتفاق (کاهش آلودگی هوا) در سال های آینده رخ دهد.

    وی افزود: شرکت هایی هستند که در زمینه کاهش آلایندگی هوا کارهای خوبی کرده اند و می‌توان از محصولات آنها استفاده کرد تا در بلندمدت میزان آلایندگی هوا توسط خودروها یا سایر آلاینده ها کاسته شود؛ این محصولات از فیلترهای قابل نصب بر روی خروجی کارخانه ها و نیروگاه ها گرفته تا فیلتر کاهنده آلایندگی خودروها را شامل می شود.

    وی ادامه داد: مورد دیگر، بارش و فناوری های افزاینده بارندگی است معتقدم که در کشور شرکت هایی وجود دارند و شخصا با بسیاری از این شرکت‌ها ارتباط دارم و آنها می شناسم که کارهای خوبی در خصوص بارور سازی ابرها انجام داده‌اند.

    وی بیان کرد: فناوری فعلی بارورسازی ابرها یک تکنولوژی قدیمی است که سال‌های سال استفاده می‌شده و شامل فناوری یونیزاسازیون جو (فناوری تبدیل مولکول های ماده تشکیل دهنده ابر به یون های مثبت و منفی برای بارورسازی) می شود و اخیرا در حال توسعه یافتن است و کشورهای دنیا در بحث مهندسی اقلیم در حال کار کردن هستند؛ بنابراین اینکه بعضا گفته می شود امکان مهندسی اقلیم وجود ندارد، یک اشتباه راهبردی است. قطعا چنین فناوری‌ای وجود دارد اما اینکه شدت و ضعف اثرگذاری آن چه میزان باشد، یک بحث دیگر است.

    معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خاطر نشان کرد: معتقدم طبق محاسباتی که در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و با یک برنامه سالانه ۵۰۰ میلیارد تومانی داشته‌ایم، که تا حد بسیار خوب و معقولی امکان افزایش بارندگی طی یک برنامه‌ریزی ۵ ساله با روش بارورسازی ابرها وجود دارد ما فرصت های بارشی خوبی داریم که می‌توان از آن استفاده کرد.

    وی  در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه فلرها و مواد اولیه بارورسازی ابرها با فناوری کاملا بومی و کیفیت بالا در کشور  وجود دارد که بسیار فراتر از نمونه‌های خارجی است؛ فلرهای بارش‌زایی که در مراکز آزمانیشگاهی کشورهای خارجی آزمون و تست و قابلیت های آنها تأیید شده است؛ همچنین امکانات و وسایل پروازی و ژانراتورهای ثابت در کشور را هم داریم.

    به گفته دهقانی فیروزآبادی معاون رئیس جمهور، برای بارور سازی ابرها تنها یک عزم جدی نیاز است تا یک برنامه جدی ۵ ساله اجرا شود، من تعهد می‌دهم طی ۵ سال کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد ولی آثار و برکات آن بسیار بالاتر از این میزان هزینه‌کرد خواهد بود.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *