×
×

مدیر کل پست خراسان شمالی
پرسنل‌پست همچون کادردرمان در خط‌مقدم‌کرونا قرار دارند

  • کد نوشته: 31306
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۰
  • ۰
  • به گزارش مریم جعفری خبرنگار بازار کسب و کار علی اکبر خانی اظهار کرد: خرید و فروش‌های مجازی اگرچه به سمت فروشگاه‌های آنلاین رفته، اما یک حلقه مکمل دارد که آن انتقال مرسوله فیزیکی است و به جز سازمان ملی پست، سازمان دیگری وجود ندارد که وظیفه انتقال را با این قدرت انجام دهد.
    پرسنل‌پست همچون کادردرمان در خط‌مقدم‌کرونا قرار دارند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: در ایام پاندمی ویروس کرونا خرید حضوری مردم به پایین ترین حد خود رسیده اکثر آن ها برای دور ماندن از خطر، خرید اینترنتی را به حضوری ترجیح می دهند.

    پرسنل‌پست همچون کادردرمان در خط‌مقدم‌کرونا قرار دارند

    به گزارش مریم جعفری خبرنگار بازار کسب و کار علی اکبر خانی اظهار کرد: خرید و فروش‌های مجازی اگرچه به سمت فروشگاه‌های آنلاین رفته، اما یک حلقه مکمل دارد که آن انتقال مرسوله فیزیکی است و به جز سازمان ملی پست، سازمان دیگری وجود ندارد که وظیفه انتقال را با این قدرت انجام دهد.

    وی افزود: هرچند که خرید اینترنتی نیز مصائب خودش را دارد.البته به نظر می رسد خطر ابتلا به ویروس کرونای جدید از طریق بسته های پستی بسیار اندک است اما همه ی ما ناخودآگاه پس از تحویل بسته آن را با مواد ضد عفونی کننده ساده تمیز کرده و بلافاصله پس از خارج کردن محتویات بسته و دور انداختن بسته بندی، دست های خود را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون می‌شوئیم.
    وی همچنین ادامه داد: کل ترافیک مرسولات ثبتی استان خراسان شمالی ۱میلیون ۶۶۱هزار و ۷۰۵ مرسوله در سال۹۹ بوده و نسبت به سال‌گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.
    مدیر کل پست خراسان شمالی با اعلام این که ۷۰ درصد پرسنل این دستگاه با مرسولات ارتباط دارند بیان کرد: همانطور که در این ایام کرونا، کادر درمان و پزشکان کشورمان جان خود را برای سلامتی مردم به خطر انداختن، پستچی های زحمتکش نیز در طول ماه های گذشته با وجود تمام خطرات، حتی یک روز هم دست از خدمت نکشیدند و با خدمات رسانی مستمر به مردم در حفظ جانشان در برابر این ویروس تلاش می کنند.
    علی اکبر خانی همچنین با بیان اینکه این استان تا کنون هیچ مرسوله پستی‌ای از انگلیس و هند مرسوله نداشته است؛ اضافه کرد: در ایامی که سایر ادارات با کاهش ساعت کاری و دورکاری کارکنان خود تلاش می‌کنند تا آنها از خطر ابتلا به کرونا حفظ کنند، پستچی‌ها با تردد دائمی در شهر و ارتباط با افراد مختلف، هر روز به دل خطر می‌روند در حالی که مشمول شرایط سخت و زیان‌آور هم نمی‌شوند.
    وی تصرح کرد: پستچی‌ها همیشه قشر مظلوم جامعه بوده‌اند وهمیشه زحمت زیادی را متحمل می شوند ، زحمات و وظایف آن ها در ایام کرونا مضاعف شد و با اینکه تعدادی از همکاران ما درگیر این ویروس شدند اما در صحنه ماندند و اجازه ندادند کار مردم حتی برای لحظه‌ای تعطیل شود.
    وی در انتها افزود: پست یکی از خطرناک ترین مکانها از نظر واگیر این ویروس منحوس بوده است که کارکنان این سازمان همچون کادر درمان و پاکبانان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و تلاششان ستودنی است. به همین دلیل می شود این انتظار را داشت که پستچی ها همانند کادر درمان و سایر مشاغل آسیب پذیر، در الویت تزریق واکسن باشند.
    امیدواریم هرگز فراموش نشود که پستچی ها در شرایط بحرانی همپای کادر درمان، در کاهش بیماری کرونا نقش بسزایی داشته اند.

    نویسنده: مریم جعفری آلوستانی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *