معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سالانه ۳۹۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع پرورشی و سدهای این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.
×
×

تولید سالانه ۳۹۰ تن ماهی در مهاباد

  • کد نوشته: 33157
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۴
  • ۰
  • معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سالانه ۳۹۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع پرورشی و سدهای این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.
    تولید سالانه ۳۹۰ تن ماهی در مهاباد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سالانه ۳۹۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع پرورشی و سدهای این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

    رسول سعیدیان اظهار داشت: ۳۴۰ تن از این میزان ماهی سردآبی و مابقی ماهیان گرمابی است که از طریق تخم ریزی در منابع آبی مختلف به ویژه دریاچه پشت سدهای مهاباد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه ۶ واحد پرورش ماهی در مهاباد فعال است، گفت: واحدهای فعال پرورش ماهی سردآبی این شهرستان در هر دوره ظرفیت تولید ۱۷۰ تُن ماهی را داشته و سالانه ۲ دوره تخم ریزی دارند.

    معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۰ تن ماهیان گرمابی نیز در سد “سنجاق” و دریاچه پشت سد این شهرستان که از انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک است، صید می‌شود.

    سعیدیان اظهار داشت: هم‌اکنون ۶ واحد پرورش ماهیان سردآبی، ۲ کارگاه تکثیر ماهیان زینتی، یک واحد تکثیر ماهیان سردآبی در سطح شهرستان مهاباد فعال هستند.

    وی با بیان اینکه تاکنون برای ۲۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر به طور غیرمستقیم در حوزه محصولات شیلاتی در مهاباد اشتغالزایی ایجاد شده است، اضافه کرد: صنعت شیلات و افزایش تولید آبزیان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود، به‌صورت غیرمستقیم نیز در سلامت خانواده‌ها نقش مهمی دارد.

    استفاده از روش‌های نوین آبزی‌پروری از جمله تولید ماهی در قفس، افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و توجه بیشتر به صادرات آبزیان از جمله دیگر راهکارهای افزایش میزان تولید در سال جهش تولید در آذربایجان‌غربی است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *