×
×

گذر از مرزها
گذراز مرز٢۴هزار تن در برداشت خرماایرانشهر

  • کد نوشته: 10401
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۳
  • ۰
  • مجید فیاضی-مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۲۰هزار تن محصول برداشت خرما توسط نخل‌کاران این شهرستان از آغاز فصل برداشت تاکنون و روانه بازار مصرف کردند.
    گذراز مرز٢۴هزار تن در برداشت خرماایرانشهر
  • تبلیغ هدفمند

    مجید فیاضی-مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۲۰هزار تن محصول برداشت خرما توسط نخل‌کاران این شهرستان از آغاز فصل برداشت تاکنون و روانه بازار مصرف کردند.

    مجید فیاضی با اشاره به اینکه یکی از عمده مراکز تولید خرما ایرانشهر با بیش‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان است افزود: از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و الباقی غیربارور می باشد. 

    گذراز مرز٢۴هزار تن در برداشت خرماایرانشهر
    گذراز مرز٢۴هزار تن در برداشت خرماایرانشهر

    وی ضمن اشاره به تولید بیش‌از ۵٠ رقم خرما در این شهرستان بیان کرد: از معروف‌ترین ارقام را ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی در این منطقه دانست.

    مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر افزود: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب موجب شده تا بخش همگفتی از خرما توسط واسطه‌ها و دلالان خریداری و به نام سایر شهرستان‌ها بسته بندی و به بازار عرضه شود.

    فیاضی گفت: در حال حاضر بیش‌از ١٠هزار نفر مشغول برداشت محصول خرما در این شهرستان هستند که در صورت راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر مهیا ساختن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رشد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *