×
×

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
ارزیابی ازشیوع کرونادرکشورسخنگوی وزارت بهداشت

  • کد نوشته: 18117
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ سیما سادات لاری روز چهارشنبه در استان گلستان اظهار داشت: به جز شهرستان بندرگز نمودار شیوع، بستری و فوت شدگان کرونا در گلستان پس از چند هفته رو به کاهش است و از ابتدای هفته تاکنون نیز به ثبات نسبی کاهشی رسیده است.
    ارزیابی ازشیوع کرونادرکشورسخنگوی وزارت بهداشت
  • تبلیغ هدفمند

     معاون وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری روند کاهشی ابتلا به کرونا در ایران گفت که در حال حاضر وضعیت شیوع کووید ۱۹ در سه شهر کشور از جمله بندرگز استان گلستان ناپایدار است.

    ارزیابی ازشیوع کرونادرکشورسخنگوی وزارت بهداشت

    ارزیابی ازشیوع کرونادرکشورسخنگوی وزارت بهداشت
    ارزیابی ازشیوع کرونادرکشورسخنگوی وزارت بهداشت

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا؛ سیما سادات لاری روز چهارشنبه در استان گلستان اظهار داشت: به جز شهرستان بندرگز نمودار شیوع، بستری و فوت شدگان کرونا در گلستان پس از چند هفته رو به کاهش است و از ابتدای هفته تاکنون نیز به ثبات نسبی کاهشی رسیده است.

    وی بیان کرد: همچنین شیوع کرونا در شهرستان‌های رضوان‌شهر از توابع استان گیلان و شهرستانهای رامسر و نوشهر مازندران ناپایدار است.

    وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل طرح شهید سلیمانی به صورت محله به محله و خانه محور شیوع کرونا در گلستان بیش از گذشته کنترل شده و از افزایش تعداد مبتلایان جلوگیری شود.

    سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در کمیته‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی نیروهای بهداشت، بسیج، هلال احمر، سفیران سلامت و اقشار مختلف مردم حضور دارند که در استان گلستان این کمیته شامل ۳۰۰ گروه حمایتی، نظارتی و مراقبتی است.

    لاری اضافه کرد: این تیم‌ها از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی در گلستان (۶ آذر تاکنون) ۳۳ هزار غربالگری انجام داده‌اند.

    لاری همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و سیمای استانی گلستان از رایزنی ایران با کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا برای خرید این محصول خبر داد.

    وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند که امیدواریم با کمک آن ها و پیدا کردن روش مناسب برای انتقال ارز این محصول تهیه و وارد کشور شود.

    وی بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم و دشواری جابه جایی ارز، خرید و وارد کردن واکسن خارجی کرونا به ایران دشوار شده اما مسوولان کشور در حال بررسی راه های انجام این کار هستند.

    سخنگوی وزارت بهداشت افزود: دشواری در خرید واکسن فقط محدود به کرونا نیست و ایران برای تهیه دیگر داروها از جمله واکسن آنفولانزا هم مشکلاتی دارد که امیدواریم با تدبیر و برنامه‌ریزی این مشکل برطرف شود.

    لاری گفت: به جز تلاش برای خرید واکسن خارجی تولید نمونه ایرانی آن هم در مرحله ثبت نام از متقاضیان تزریق قرار دارد و با تکمیل این فرایند به زودی کارآزمایی بالینی و انجام آزمایش بر روی انسان آغاز خواهد شد.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته وارد گلستان شد و در بدو ورود از روند اجرای شیوه نامه های بهداشتی در فرودگاه گرگان دیدن کرد.

    لاری صبح امروز چهارشنبه در نشست با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان شرکت کرد و سپس با حضور در مسجد صاحب الزمان شهرستان آق قلا روند اجرای طرح شهید سلیمانی در این منطقه شمال استان را مورد ارزیابی قرار داد.

     وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد بیماران، افراد بستری و فوت‌شدگان ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ شد، اظهار داشت: تداوم اجرای این طرح با وجود کمبودها و برخی نواقص، موجب کم شدن هر چه بیشتر مبتلایان به کرونا خواهد شد.

    سخنگوی وزارت بهداشت سپس در دیدار با هادی حق شناس استاندار گلستان وضعیت شیوع کرونا و نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان را بررسی کرد و ابراز داشت: هماهنگی و انسجام مدیریتی شرایط خوبی را از حیث مهار ویروس در استان ایجاد کرده است.

    گفتنی است در زمان حاضر ۴۶۷ تخت بیمارستان‌های گلستان در اختیار مبتلایان کرونا است که از این تعداد ۱۰۷ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

    از مبتلایان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۴۰ نفر به علت مشکلات حاد تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل شده‌اند.

    در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

    همچنین با فوت ۱۵۳ نفر دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان قطعی کرونا در ایران به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *