×
×

فرماندار قصرشیرین
ازسرگرفته شدن ترددمسافرازمرزهای قصرشیرین

  • کد نوشته: 18428
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مرادعلی تاتار افزود: 2 مرز خسروی و پرویزخان توسط دولت عراق روز پنجم دی ماه در جهت اجرای اقدام‌های پیشگیرانه و مبارزه با انتشار کرونای انگلیسی، مسدود شد که پس از گذشت ۲۴ ساعت این تصمیم لغو گردید.
    ازسرگرفته شدن ترددمسافرازمرزهای قصرشیرین
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار قصرشیرین در ارتباط با جزئیات این خبر گفت: ممنوعیت ورود و خروج مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان با حفظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سر گرفته شد.

    ازسرگرفته شدن ترددمسافرازمرزهای قصرشیرین

    ازسرگرفته شدن ترددمسافرازمرزهای قصرشیرین
    ازسرگرفته شدن ترددمسافرازمرزهای قصرشیرین

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مرادعلی تاتار افزود: ۲ مرز خسروی و پرویزخان توسط دولت عراق روز پنجم دی ماه در جهت اجرای اقدام‌های پیشگیرانه  و مبارزه با انتشار کرونای انگلیسی، مسدود شد که پس از گذشت ۲۴ ساعت این تصمیم لغو گردید.

    وی در خصوص تردد مسافران اظهار داشت: از روز گذشته بازهم شاهد ورود و خروج مسافرین از خروجی این دو مرز هستیم که تردد برای افراد ۲ تابعیتی (ایرانی- عراقی) از مرز خسروی آزاد است.

    نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ارتباط با کنترل و پایش کرونا گفت: تمامی مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد به کشور ار نظر بیماری های ویروسی و کرونا پایش می شوند و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می شود.

    وی در جهت حفظ پروتکل های بهداشتی گفت: مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی طبق روال گذشته ادامه دارد.

    تاتار نسبت به میزان خروج کالا از این دو مرز رسمی کشور گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

    وی در ارتباط با پایش و کنترل رانندگان اظهار داشت: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

    گفتنی است قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

    لازم به ذکر است مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *