×
×

اعتقادآیت‌الله میبدی به اداره عقلانی جامعه

  • کد نوشته: 20274
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدحسین طاهایی‌میبدی روز دوشنبه در شورای اداری گرگان اظهار داشت: آیت الله میبدی برای تحصیل در حوزه های علمیه بزرگ نجف و قم، سختی های فراوانی تحمل کرد و با هدف بهره بردن از دانش عالمان نامدار جهان اسلام، راه های کوهستانی منتهی به عراق را پیاده رفت که این شیوه می تواند مورد توجه جوانان جویای علم قرار بگیرد.
    اعتقادآیت‌الله میبدی به اداره عقلانی جامعه
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر مدرسه علمیه رضوی گرگان با اشاره به تاکید مرحوم آیت‌الله میبدی بر ضرورت اداره عقلانی جامعه گفت که ایشان همواره امیدوار به گسترش مباحث بنیادین اجتماعی در کشور به خصوص از طریق حوزه‌های علمیه و مراکز علمی بود.

    اعتقادآیت‌الله میبدی به اداره عقلانی جامعه

    اعتقادآیت‌الله میبدی به اداره عقلانی جامعه
    اعتقادآیت‌الله میبدی به اداره عقلانی جامعه

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدحسین طاهایی‌میبدی روز دوشنبه در شورای اداری گرگان اظهار داشت: آیت الله میبدی برای تحصیل در حوزه های علمیه بزرگ نجف و قم، سختی های فراوانی تحمل کرد و با هدف بهره بردن از دانش عالمان نامدار جهان اسلام، راه های کوهستانی منتهی به عراق را پیاده رفت که این شیوه می تواند مورد توجه جوانان جویای علم قرار بگیرد.

    وی افزود: آیت‌الله میبدی ۷۰ سال از عمر خود را در شهر گرگان سکونت داشت و در طول این دوران خدمات فراوانی به مردم این شهر و استان گلستان انجام داد.

    محمد حمیدی فرماندار گرگان هم در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمحمدرضا طاهایی‌میبدی مدیر مدرسه علمیه رضویه گرگان گفت: ایشان از روحانیون شاخص منطقه گرگان و دشت بود که باید معارف و اندیشه‌های این عالم در جامعه تبیین شود.

    آیت‌الله سید محمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی ۲۳ دی ماه پارسال در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

    مرحوم میبدی متولد سال ۱۲۹۹ شمسی در شهرستان میبد از توابع استان یزد، سال ۱۳۲۹ پس از پایان تحصیلات و بازگشت از نجف اشرف به دعوت یکی از علمای گرگان در این شهر سکونت یافت و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع و فعالیت های تبلیغی این شهر را بر عهده گرفت.

    آیت‌الله میبدی از چهره های تاثیرگذار مبارزات اجتماعی قبل از انقلاب گرگان و دشت (استرآباد قدیم) بود و امضای وی در برخی اعلامیه‌های اعتراض آمیز مردم این شهر به یادگار مانده است.

    وی در حماسه پنجم آذرماه سال ۵۷ گرگان نیز به همراه دیگر علمای این شهر در صف نخست راهپیمایی تاریخی مردم گرگان علیه رژیم طاغوت حضور داشت که در پایان عده ای خون خود را فدای مبارزه کردند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *