×
×

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)
ایجاد۲۱۰هزارشغل ویژه مددجویان این نهاد

  • کد نوشته: 20601
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به تایباد در شرق استان خراسان رضوی و بازدید از یک طرح اشتغالزایی در این شهرستان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد اشتغال پیش بینی شده تا پایان آذر ماه ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور به سرانجام رسیده که در این حوزه ۶۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
    ایجاد۲۱۰هزارشغل ویژه مددجویان این نهاد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی تا پایان امسال ۲۱۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود.

    ایجاد۲۱۰هزارشغل ویژه مددجویان این نهاد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به تایباد در شرق استان خراسان رضوی و بازدید از یک طرح اشتغالزایی در این شهرستان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد اشتغال پیش بینی شده تا پایان آذر ماه ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور به سرانجام رسیده که در این حوزه ۶۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: با اعتباراتی که دولت در سال آینده در حوزه اشتغال خانواده های مددجوی کمیته امداد امام خمینی ( ره ) پیش بینی کرده و مجلس به دنبال افزایش آن می باشد، امید است در سال آتی ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

     رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مسکن دومین اولویت کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان زیرپوشش است که در این راستا امسال ۴۳ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌شود که تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده و مابقی نیز تلاش می‌شود تا پایان سال تحویل شود.

    وی به طرح پویش “ایران مهربان” و حمایت از ایتام کشور اشاره کرد و افزود: در این طرح که با استقبال کارمندان دولت و بخش خصوصی روبرو شده است بنا داریم در آغاز سال آینده هیچ یک از ایتام کشور بدون حامی نباشند که در این حوزه رسانه های ملی و اصحاب رسانه نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

    بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد عزم خود را جزم کرده تا مشکلات خانواده‌های زیرپوشش را به کمترین میزان برساند، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۴ هزار واحد مسکونی مددجویان در کشور فاقد حمام ، ۳۸ هزار و ۵۰۰ خانوار بدون سرویس بهداشتی و ۴۹ هزار خانواده بدون لوله کشی گاز هستند که تلاش می‌شود طی تفاهمنامه با استانداری‌ها، صنایع و خیران حقیقی و حقوقی مشکل این خانواده‌ها برطرف شود.

    وی گفت: تفاهمنامه ‌هایی در استان‌ها برای تامین مسکن مددجویان مبادله می‌شود و تامین مسکن برای یتیمان از جمله سیاست‌های دولت است که تلاش می‌شود در مدت یک سال یتیمان فاقد مسکن در روستاها خانه‌دار شوند.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به سرفصل‌های کاری و خدمتی کمیته امداد به جامعه هدف، افزود: مسکن به عنوان یکی از مهمترین و گران ترین بسته‌های حمایتی است که اولویت را به خانواده‌های ایتام، روستاییان و خانواده‌های دارای بیش از سه نفر جمعیت اختصاص داده‌ایم.

    وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان در لایحه بودجه سال آینده، ادامه داد: باتوجه به تورم این رقم پاسخگوی معیشت خانواده‌های زیرپوشش نیست و کمیسیون تلفیق مجلس قول داده این رقم را افزایش دهد.

    بختیاری گفت: توجه ویژه به خانواده‌های محروم جزو سیاست‌های قطعی کمیته امداد است.

    هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در خراسان رضوی در قالب حدود ۲۲۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ورود به تایباد به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و از یک واحد اشتغالزایی در این شهرستان بازدید نمود.

    سید مرتضی بختیاری عصر روز پنجشنبه برای بازدید از چند طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در تربت‌جام وارد این شهرستان می شود.

    شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *