×
×

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی
کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌ها سالجاری

  • کد نوشته: 9641
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • ۰
  • مهری هاشمی دوین- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در سال جاری شاهد کاهش 25 درصدی میزان بارندگی برا اساس میانگین نسبت به مشابه سال قبل که میزان بارندگی در استان 289 میلیمتر بوده است را تا بدین لحظه تجربه کرده ایم .
    کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌ها سالجاری
  • تبلیغ هدفمند

    مهری هاشمی دوین- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در سال جاری شاهد کاهش ۲۵ درصدی میزان بارندگی برا اساس میانگین نسبت به مشابه سال قبل که میزان بارندگی در استان ۲۸۹ میلیمتر بوده است را تا بدین لحظه تجربه کرده ایم .

    مهری هاشمی دوین اظهار داشت: میزان بارندگی سال مهر ۹۷ لغایت مهر ۹۸ را ۳۸۶ میلی متر خواند و گفت این میزان در سال جاری که از ابتدای مهر ۹۸ لغایت مهر ۹۹ محاسبه گردیده با رقم کاهشی ۲۵ درصدی حدود ۲۸۹ ملیمتر در ایستگاه های هواشناسی مستقر در استان به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به اطلاعات دریافتی از ۲۰ ایستگاه اقلیم شناسی و سینوپتیک مستقر در استان گفت : سال آبی گذشته نسبت بارندگی در کل ایستگاه ها، به استثناء شوقان جاجرم و کوسه شیروان، دارای رقم کاهشی بوده است.

    هاشمی دوین با اشاره بیشترین کاهش بارندگی مرتبط با ایستگاه راز از توابع شهرستان راز و جرگلان می باشد گفت این شهرستان با وجود مرزی بودن با افت ۴۷ درصدی بارندگی مواجه بوده که البته در شوقان با ۵۷ درصد و کوسه با ۷ درصد شاهد افزایش بارندگی نسبت به مشابه سال قبل که توسط ایستگاه های هواشناسی در این مناطق بوده ایم.

    کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌ها سالجاری
    کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌ها سالجاری

    وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ها اخیر در مرکز استان نسبت به مشابه سال آبی گذشته، ۲۹ درصد کاهش داشته است.  

    میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *