×
×

فرماندار گنبدکاووس
مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس آماده بهره‌برداری است

  • کد نوشته: 50335
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین، طرح مطالعه و اجرای پروژه ملی جمع آوری و تصفیه فاضلاب گنبدکاووس باتوجه به شرایط توپوگرافی و هم‌ترازی زمین در نقاط مختلف این شهر، بالا بودن سطح آب‌ زیرزمینی و آبگرفتگی معابر با کمترین بارش باران و ورود فاضلاب‌های خانگی به کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در اوائل دهه ۷۰ به منظور رفع مشکلات اشاره شده، آغاز شد.
    مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس آماده بهره‌برداری است
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار گنبدکاووس گفت: همزمان با سفر دوم رییس جمهور به گلستان، چندین طرح بزرگ و زیربنایی این شهرستان از جمله مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ، مهدی دهرویه در نشست خبری ویژه سفر دور دوم رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: این طرح شامل بهره‌برداری از تصفیه‌خانه مدول اول با ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ، شبکه تحت پوشش ایستگاه مرکزی با پیش‌بینی جمعیت ۳۰۰ هزار نفر است که پوشش فاضلاب شهری گلستان را ۲.۵ درصد ارتقا خواهد داد.

    وی بیان کرد: پس از بهره برداری از این طرح در جریان حضور هیات دولت، عملیات اجرایی احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس با پیش بینی اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

    طرح مطالعه و اجرای پروژه ملی جمع آوری و تصفیه فاضلاب گنبدکاووس باتوجه به شرایط توپوگرافی و هم‌ترازی زمین در نقاط مختلف این شهر، بالا بودن سطح آب‌ زیرزمینی و آبگرفتگی معابر با کمترین بارش باران و ورود فاضلاب‌های خانگی به کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در اوائل دهه ۷۰ به منظور رفع مشکلات اشاره شده، آغاز شد.

    مطابق اعلام مسوولان آب و فاضلاب گلستان، تا قبل از روی کارآمدن دولت انقلابی و جهادی آیت الله رییسی بر مسند قوه مجریه، برای پروژه ملی جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر گنبدکاووس در دولت‌های قبل در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده بود.

    انجام ۳۸ درصد شبکه درون شهری به مقدار ۸۳ کیلومتر، ۴۱ درصد از ساخت ۹ ایستگاه پمپاژ و ۸۷ درصد احداث تصفیه خانه فاضلاب، از جمله اقدمات انجام شده در طرح ملی جمع‌آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس از سال ۷۴ تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

    گفته می‌شود با تکمیل مرحله نخست طرح جمع آوری فاضلاب شهری گنبدکاووس و تصفیه‌خانه آن حدود ۳۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز تصفیه (باز تولید) و برای مصارف کشاورزی اراضی اطراف آن که سال‌هاست از مشکل خشکسالی و کم آبی رنج می‌برند، مورد استفاده قرار می‌گیرد ضمن اینکه بخشی از مشکلات شهروندان به سبب اجرا نشدن کامل و کُندی عملیات اجرایی این طرح از جمله آلودگی‌ زیست محیطی ورود فاضلاب به ۲ رودخانه واقع در قسمت شمال و جنوب این شهر و بوی تعفن ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.

    فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: بهره‌برداری از مرکز فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس، دیگر طرح قابل افتتاح این شهرستان در سفر هیات دولت است که برای این مرکز با مجموع مساحت ۲ هزار و ۴۱۳ متر مربع، افزون بر ۶۱۰ میلیارد ریال هزینه شد.

    به گفته دهرویه، دولت در دور نخست سفر به گلستان که در اسفند سال ۱۴۰۰ انجام شد، ۱۸ هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای اجرای ۶۶ طرح به تصویب رساند که از این تعداد ۱۵ طرح منابع طبیعی با ۴۲ درصد پیشرفت و ۱۴ کشاورزی با ۱۰۰ درصد پیشرفت، ۱۵ طرح آموزش و پرورش با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین مصوبه‌های دولت سیزدهم در سفر دور نخست برای این شهرستان بود.

    گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *