×
×

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان شمالی
کاهش سهم بخش خصوصی درمهارت‌آموزی به واسطه کرونا

  • کد نوشته: 9889
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۸
  • ۰
  • فرج الله راد- مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان شمالی گفت: کاهش یک سومی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به واسطه شیوع ویروس کووید 19 از اواخر سال 98 موجب شده تا بخش خصوصی در ارائه آموزش های مهارتی ناتوان شود
    کاهش سهم بخش خصوصی درمهارت‌آموزی به واسطه کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    فرج الله راد- مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان شمالی گفت: کاهش یک سومی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به واسطه شیوع ویروس کووید ۱۹ از اواخر سال ۹۸ موجب شده تا بخش خصوصی در ارائه آموزش های مهارتی ناتوان شود

    فرج الله راد اظهار داشت: در نیمه نخست امسال هزار و ۵۰۲ نفر دوره توسط بخش خصوصی به فراگیران آموزش داده شد این در حالی است که پارسال در همین مدت سه هزار و ۸۵۵ نفر دوره عملکرد این بخش بوده است.

    وی افزود: از مجموع این دوره ها ۹۸۳ نفر دوره مربوط به بجنورد، ۲۵۷ شیروان، ۱۳۵ اسفراین و مابقی هم در سایر شهرستان ها بوده است.

    وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا در استان، مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خراسان شمالی در شش ماهه اول سال جاری،   به مدت دوماه و به صورت حضوری فعالیت داشته اند و بخش مختصری از آموزش ها نیز به صورت مجازی انجام گرفته است.

    راد افزود: سال گذشته ۱۶۶ مرکز بخش خصوصی در این استان فعالیت داشت که به ۱۷۵ در سال جاری ارتقا یافته است.

    وی گفت: از مجموع آموزشگاه ها ۱۱۶ آموزشگاه ویژه دختران، ۱۴ آموزشگاه پسران و ۴۵ آموزشگاه نیز دو منظوره فعالیت دارد.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۸۵۰ نفر در نیمه نخست امسال در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را فراگرفتند که این رقم، به علت شیوع ویروس کرونا، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش یافته است.

    کاهش سهم بخش خصوصی درمهارت‌آموزی به واسطه کرونا
    کاهش سهم بخش خصوصی درمهارت‌آموزی به واسطه کرونا

    راد اظهار داشت: فضای بیشتر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در چند ماه اخیر دچار ضرر و زیان شده‌اند که در این میان برخی آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

    وی گفت: در این مدت هشت هزار و ۳۸۵ نفر در بخش دولتی و خصوصی در آزمون شرکت کردند که پنج هزار و ۶۷ نفر قبول شدند، از مجموع شرکت کننده ها هزار و ۹۱۷ نفر در بخش خصوصی بودند.

    نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان امسال در خراسان شمالی، ۸.۸ درصد گزارش شده که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد است.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

    بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی که اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شرایط هشدار قرار داشت، از اوایل مردادماه در ردیف استانهای قرمز کرونایی قرار گرفت و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *