×
×

بازگشت قوی فریادکش زخمی به حیات وحش

  • کد نوشته: 23563
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن روز سه‌شنبه در این باره گفت: قوی فریاد کش زخمی پس از بیومتری و اقدامات اولیه برای سیر مراحل درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست استان گلستان منتقل می‌شود.
    بازگشت قوی فریادکش زخمی به حیات وحش
  • تبلیغ هدفمند

    دوستداران حیات وحش در بندرترکمن یک قطعه قوی فریادکش زخمی را که از ناحیه پا دچار جراحت شده بود برای تیمار و بازتوانی به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ساحلی استان گلستان تحویل دادند.

    بازگشت قوی فریادکش زخمی به حیات وحش
    بازگشت قوی فریادکش زخمی به حیات وحش
    بازگشت قوی فریادکش زخمی به حیات وحش

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن روز سه‌شنبه در این باره به ایرنا گفت: قوی فریاد کش زخمی پس از بیومتری و اقدامات اولیه برای سیر مراحل درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست استان گلستان منتقل می‌شود.

    علی بیانی افزود: همراهی اعضای سمن‌های مردم نهاد در نجات پرندگان مصدوم در منطقه بندرترکمن به حفظ محیط زیست و گونه های مختلف حیات وحش استان گلستان کمک می کند.

    قو به دلیل وزن سنگین در ارتفاع کم پرواز دارد و به آسانی نیز مورد هدف قرار می گیرد.

    پیش از این رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط‌زیست گلستان به ایرنا گفته بود که امسال افزون بر هزار قوی گنگ و  فریادکش در استان سرشماری شدند که از این تعداد ۷۷۵ قطعه قوی گنگ و بقیه قوی فریادکش هستند.

    محمود شکیبا اظهار داشت: این پرنده های حفاظت شده در مناطقی همچون حاشیه سدهای گلستان، نومل، دانشمند، تالاب آجی گل، آلاگل، اینچه برون، صوفیکم، دریاچه شور و سواحل شرقی خلیج گرگان مشاهده و سرشماری شدند.

    گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

    به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در گلستان زمستان گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند.

    سواحل و آبگیرهای شهرستان ترکمن به ویژه خلیج گرگان در غرب استان گلستان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *