×
×

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
پیشتازی تاکداران شیروانی در اجرای فراز

  • کد نوشته: 10211
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۱
  • ۰
  • محمد عفتی-معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح فراز با پیشتازی تاکداران شیروانی ، توانسته تاکنون در سطح ۶ هکتار از تاکستان‌های منطقه اجرا شود. که این میزان از طرح در طی 2 سال به ثمر رسیده است و با آغاز اجرای عملیات طرح از بهار سال جاری تا بدین لحظه 23 هکتار از تاکستان های شهرستان برای اجرای آن تشکیل پرونده داده و آماه عقد قرارداد هستند.
    پیشتازی تاکداران شیروانی در اجرای فراز
  • تبلیغ هدفمند

    محمد عفتی-معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح فراز با پیشتازی تاکداران شیروانی ، توانسته تاکنون در سطح ۶ هکتار از تاکستان‌های منطقه اجرا شود. که این میزان از طرح در طی ۲ سال به ثمر رسیده است و با آغاز اجرای عملیات طرح از بهار سال جاری تا بدین لحظه ۲۳ هکتار از تاکستان های شهرستان برای اجرای آن تشکیل پرونده داده و آماه عقد قرارداد هستند.

    محمد عفتی با بیان اینکه در حال حاضر۵۰ درصدتاکستان های شیروان آماده انجام طرح فراز را در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز دارد، گفت: در همین راستا با هماهنگی های صورت گرفته  برای اجرای طرح مذکور در هر هکتار از باغ های انگور نیاز به یک میلیارد ریال اعتبار می باشد که در غالب تسهیلات کم بهره به باغداران اعطا می شود.

    پیشتازی تاکداران شیروانی در اجرای فراز
    پیشتازی تاکداران شیروانی در اجرای فراز

    وی گفت: با تخصیص اعتبارات درصدی از سهم کارمزد تسهیلات به عنوان کمک های فنی و اعتباری به باغداران تعلق خواهد گرفت که در سال جاری این میزان با توجه به وضعیت هر شهرستان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

    معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: صندوق کارآفرینی امید نیز با عقد تفاهم نامه ای متعهد گردیده از منابع خود در قالب تسهیلات اشتغال روستایی، برای اجرای این طرح همکاری نماید.

    وی در ادامه افزود: اجرای طرح فراز در باغ های انگور باعث توسعه و پیشرفت و کمیت و کیفیت محصولات تولیدی می شود هرچند اکنون در فرایند نگهداری، هرس و بارآوری تاکستان ها عمدتا به شیوه سنتی انجام می شود که این امر در مدیریت و باغداری اشکالاتی به وجود آورده و منجر شده تا عملکرد مطلوبی به لحاظ تولید در واحد سطح و از جهت کیفیت محصول حاصلی نداشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح فراز اهداف اصلی آن رسیدن به جهش تولید در سال جاری بوده ، می تواند در افزایش عملکرد تولید، افزایش کیفیت انگور و فرآورده های آن از جمله شیره و کشمش نیز دستاوردهای مشهودی داشته باشد.

    ۳ هزار هکتار از تاکستان های بارور خراسان شمالی در شهرستان شیروان واقع است که این شهرستان با ۱۵۷ هزار جمعیت ۱۰۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی را در خود دارد.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *