×
×

فرماندار شیروان
ارتفاع نیم متری برف درمنطقه گلیل شیروان

  • کد نوشته: 18568
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین امین رضا مرآتی در ارتباط با بازگشایی محورهای مسدود شده اظهار داشت: هر چندبرخی محورهای مواصلاتی تعدادی از روستاهای منطقه به لحاظ بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود شده بود اما باهمت و تلاش راهداران و سایردستگاه های اجرایی این مشکل مرتفع و تردد هم اکنون برطرف شده است.
    ارتفاع نیم متری برف درمنطقه گلیل شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار شیروان در خصوص جزئیات این خبر گفت: حدود نیم متر برف در پی بارش های سنگین برف طی چند روز اخیرکه همراه با کولاک و بوران شدید بود، ارتفاع آن در برخی مناطق حفاظت شده گلیل بخش سرحد این شهرستان به حدود نیم متر رسیده است.

    ارتفاع نیم متری برف درمنطقه گلیل شیروان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین امین رضا مرآتی در ارتباط با بازگشایی محورهای مسدود شده اظهار داشت: هر چندبرخی محورهای مواصلاتی تعدادی از روستاهای منطقه به لحاظ بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود شده بود اما باهمت و تلاش راهداران و سایردستگاه های اجرایی این مشکل مرتفع و تردد هم اکنون برطرف شده است.

    وی در ادامه افزود: بیشتر ساکنان منطقه گلیل بخش سرحد شیروان عشایر هستند که هم اکنون در مناطق قشلاقی مراوه تپه استان گلستان هستند.

    به گزارش ایرنا،  سال های گذشته نیز ارتفاع برف در فصل زمستان در این منطقه به حدود یک متر می رسید.

    روستای «کوسه» از توابع بخش سرحد، در ۲۰ کیلومتری منطقه گلیل، بیشتر اوقات سردترین منطقه خراسان شمالی و در برخی مواردسردترین نقطه کشور است.

    منطقه حفاظت شده گلیل دارای آب و هوایی کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است که بخش وسیعی از منطقه را جنگل های ارس با زادآوری طبیعی مطلوب تشکیل می دهد که از شرق به غرب بر تراکم آن ها افزوده می شود.

    دمای هوا در منطقه گلیل و سرانی در زمستان ها عمدتا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که بعضا تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد.

    منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

    گلیل و سرانی در ۹۰ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد.

    بخش سرحد شیروان با گستره هزار و ۴۴ کیلومتر مربع، ۳۳ روستا و آبادی و ۲۶ دهیاری دارد که ۲ هزار و ۶۹۲ خانوار مشتمل بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در آن سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *