×
×

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی
پاسخگونبودن سهمیه نفت سفیدعشایرخراسان شمالی

  • کد نوشته: 18601
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا قلی پور اظهار داشت: میزان سهمیه نفت سفید در نظر گرفته شده برای هر خانوارعشایری استان از ۵۰ لیتر به ۱۲۵ لیتر در ماه افزایش یافته است.
    پاسخگونبودن سهمیه نفت سفیدعشایرخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: با توجه به اینکه در روزهای اخیر ۲٫۵برابر سهمیه نفت سفید هر خانوار عشایر استان افزایش یافته، ظاهرا همچنان پاسخگوی نیاز این قشر از جامعه نمی باشد.

    پاسخگونبودن سهمیه نفت سفیدعشایرخراسان شمالی

    پاسخگونبودن سهمیه نفت سفیدعشایرخراسان شمالی
    پاسخگونبودن سهمیه نفت سفیدعشایرخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا قلی پور اظهار داشت: میزان سهمیه نفت سفید در نظر گرفته شده برای هر خانوارعشایری استان از ۵۰ لیتر به ۱۲۵ لیتر در ماه افزایش یافته است.

    وی در ادامه گفت: این صورتی است که سهمیه سوخت خانوارهای عشایری استان نصف روستاییان است و به همین علت در فصل سرد پاسخگوی نیاز گرمایش این قشر نمی باشد.   

    وی ضمن اشاره به اینکه روستا نشینان ماهانه ۲۴۰ لیتر نفت سفید دریافت می کنند افزود: در تلاشیم که بتوانیم سهمیه سوخت عشایر را همانند سهمیه روستاییان پرداخت کنیم.

    مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی اظهار داشت: هم اینک یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید برای خانوارهای عشایری توسط شرکت های تعاونی عشایری خریداری شده که بزودی توزیع می شود.

    قلی پور با بیان اینکه ماهانه ۵۰۰ هزار لیتر برای چهار هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در این استان سهمیه در نظر گرفته شده است افزود: عشایر در فصل سرد سال به سوخت بیشتری نیاز دارند، امسال نیز با توجه به بارش برف و برودت هوا این نیاز بیشتر شده است.

    مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: این استان پنج هزار خانوار عشایری دارد که از مجموع این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ خانوار کوچ رو هستند.

    قلی پور افزود: عشایر در فصل سرد سال در مناقطق قشلاقی میاندشت اسفراین، بخش هایی از مانه و سملقان و رازوجرگلان و مناطق قشلاقی مراوه تپه، کلاله و گنبد در استان گلستان به سر می برند.

    بارش برف در روزهای جمعه و شنبه موجب کاهش چشمگیر دمای هوای خراسان شمالی شد به گونه ای که بجنورد در دو شب متوالی با دمای ۱۸ درجه زیر صفر، سردترین مرکز استان در کشور بود.  

    عشایر خراسان شمالی با ۳۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

    جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *