×
×

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی
جزاعمال برنامه قطعی برق خراسان شمالی چاره‌ای وجودندارد

  • کد نوشته: 19507
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علیرضا علیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روزهای سرد زمستان، میزان مصرف گاز در کشور و این استان افزایش یافته است و همین امر موجب شده تا گاز مورد نیاز نیروگاه ها از جمله سیکل ترکیبی شیروان تامین نشود.
    جزاعمال برنامه قطعی برق خراسان شمالی چاره‌ای وجودندارد
  • تبلیغ هدفمند

     قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اعلام کرد: تراز مصرف برق در این خطه از میزان تولید پیشی گرفته است و برای مدیریت این وضعیت چاره‌ای جز اعمال قطعی برق در استان نیست.

    جزاعمال برنامه قطعی برق خراسان شمالی چاره‌ای وجودندارد

    جزاعمال برنامه قطعی برق خراسان شمالی چاره‌ای وجودندارد
    جزاعمال برنامه قطعی برق خراسان شمالی چاره‌ای وجودندارد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علیرضا علیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روزهای سرد زمستان، میزان مصرف گاز در کشور و این استان افزایش یافته است و همین امر موجب شده تا گاز مورد نیاز نیروگاه ها از جمله سیکل ترکیبی شیروان تامین نشود.

    وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مشترکان برق استان ۱۷۴ مگاوات برق مصرف کرده اند و حال آنکه میزان مصرف استان در اوج مصرف تابستانه ۲۶۸ مگاوات است.

    وی گفت: این میزان مصرف در شرایطی است که هم اینک سه واحد نیروگاه گازی سیکل ترکیبی شیروان به علت قطع گاز از مدار تولید خارج است و از سه واحد بخاری نیروگاه نیز تنها یک واحد در مدار است که تنها ۱۰۰ مگاوات برق تولید دارد.

    علیخانی میزان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در شرایط عادی را هزار و ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: میزان تولید برق استان در شرایط عادی بیش از نیاز است اما هم اینک خوراک گاز این نیروگاه قطع است و گازوییل مصرفی آن نیز به سختی تامین می شود.

    قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: این استان شبکه سوخت نفت و گازوییل ندارد و گازوییل مورد نیاز صنایع با تانکر از استان های همجوار منتقل می شود که پاسخگوی نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان نیست.

    وی خواستار صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق، برای رفع محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها شد و افزود: اکنون به ناچار مدیریت اضطراری بار استان در زمان های کوتاه اعمال می شود.

    علیخانی اظهار داشت: برنامه اعمال مدیریت برق از ساعت ۲۴ امشب – دوشنبه- در استان به اجرا درمی آید که تا ساعت ۴.۵ صبح سه شنبه ادامه می یابد و بر این اساس برق هر مشترک به مدت یک ساعت در این محدوده زمانی قطع خواهد شد، که در مجموع ۱۸ مگاوات برق مشترکان استان در هر ساعت قطع می شود.

    وی اظهار داشت: برودت هوای امسال، افزایش میزان مصرف انرژی را در بخش خانگی و تجاری در پی داشته است،  این افزایش مصرف باعث شده است تا تحویل گاز به نیروگاه های برق با محدودیت مواجه و به ناچار در این نیروگاه ها سوخت مایع جایگزین گاز شود.
    وی گفت: از سوی دیگر برای تامین برق پایدار باید میزان مصرف انرژی خود را تا حدی کاهش بدهیم تا نیروگاه های برق، سوخت مورد نیاز را در دسترس داشته باشند و بتوانند مطابق با ظرفیت های تعریف شده خود، برق تولید کنند.  

    علیخانی با اشاره به اعمال خاموشی های بدون برنامه ریزی در شنبه‌شب هفته جاری اظهار داشت: برق در مناطقی از شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و مانه و سملقان حدود یک ساعت تا یک ساعت و ۴۰ دقیقه قطع شد که این خاموشی ها برای اولین بار و بدون برنامه ریزی قبلی توسط دیسپاچینگ کشور اتفاق افتاد.
    قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: اگر مشترکان برق دست کم یک لامپ اضافی و یا یک وسیله برقی را خاموش کرده و یا از شدت مصرف گاز مصرفی خود کم کنند، کمک شایانی به مدیریت این مشکل در استان خواهند کرد.

    وی اظهار داشت: برای کاهش تبعات ناشی از این مساله، هم اینک به گونه ای برنامه ریزی شده است تا مدیریت اضطراری بار استان در زمان هایی اجرا شود که کمترین خلل را به زندگی مردم وارد کند.
    با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی و سیمان بجنورد، ریخته گری اسفراین و آلومینای جاجرم، مصرف برق خراسان شمالی به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات در روز می رسد.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *