×
×

روغن نباتی باردیگرنایاب شد

  • کد نوشته: 21070
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۱
  • ۰
  • با وجود اینکه گفته می شود مشکلی در کمبود روغن نباتی نداریم اما همچنان این کالای اساسی نایاب است.
    روغن نباتی باردیگرنایاب شد
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب و کار آنلاین ، روغن یک کالای اساسی در سبد خانوار محسوب می شود اما این روزها توزیع این کالای اساسی مشکلاتی را به وجود آورده است بطوریکه اگر بخواهید آن را بصورت آزاد تهیه کنید باید بابت روغن ۵ کیلویی ۶۰ هزار تومانی ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید.

    روغن نباتی باردیگرنایاب شد
    روغن نباتی باردیگرنایاب شد
    روغن نباتی باردیگرنایاب شد

    با وجود اینکه گفته می شود مشکلی در کمبود روغن نباتی نداریم اما همچنان این کالای اساسی نایاب است.

    مشکل کمبود روغن نباتی چیست؟ دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفته «مشکلی در تولید و توزیع روغن مایع وجود ندارد و روزانه چهار هزار تن روغن در بازار توزیع می‌شود.»

    پایگاه خبری وزارت صمت هم به نقل از حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داده که در دو ماه آخر سال حدود ۴۰۰ هزار تن روغن وارد کشور می‌شود و هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت.

    حمید آذرمند، کارشناس اقتصادی اما در حساب توییتری خود نوشته ماجرای کمبود روغن و گرانی آن نوعی جوسازی است و پای دلالان و واردکنندگان روغن با ارز دولتی میان است.

    او گفته «در مورد افزایش قیمت روغن جوسازی می‌شود تا توجیهی بر تداوم واردات روغن با ارز رانتی ۴۲۰۰ باشد. کشور ظرفیت بسیار خوبی برای کشت دانه‌های روغنی دارد که هم نیاز کارخانجات روغن را تامین می‌کند و هم کنجاله مورد نیاز صنعت طیور را. ارز رانتی ۴۲۰۰، مانع توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *