×
×

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر
کودکان جامانده‌ازتحصیل شناسایی می‌شوند

  • کد نوشته: 24371
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار آنلایه به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در نشست کارگروه تخصصی سلامت کودکان محروم از تحصیل و کودکان کار با تاکید بر توجه به رفع نگرانی‌‌های این حوزه اظهار داشت: امروزه با مباحثی مواجه هستیم که به‌عنوان آسیب‌ اجتماعی از آن نام می‌بریم و در جوامع مختلف چهره‌ای نازیبا از زندگی را به نمایش گذاشته‌اند لذا می‌بینم این دردها و تبعیض‌ها صرفا مشکل کشورهای در حال توسعه نیست بلکه درد مشترک همه جوامع بشری است .
    کودکان جامانده‌ازتحصیل شناسایی می‌شوند
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گفت: ساماندهی و آسیب شناسی این کودکان باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار بگیرد.

    کودکان جامانده‌ازتحصیل شناسایی می‌شوند

    به گزارش بازار کسب وکار آنلایه به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در نشست کارگروه تخصصی سلامت کودکان محروم از تحصیل و کودکان کار با تاکید بر توجه به رفع نگرانی‌‌های این حوزه اظهار داشت: امروزه با مباحثی مواجه هستیم که به‌عنوان آسیب‌ اجتماعی از آن نام می‌بریم و در جوامع مختلف چهره‌ای نازیبا از زندگی را به نمایش گذاشته‌اند لذا می‌بینم این دردها و تبعیض‌ها صرفا مشکل کشورهای در حال توسعه نیست بلکه درد مشترک همه جوامع بشری است.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، با بیان اینکه همه جوامع با انواع آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند تصریح کرد: این نوع آسیب‌ها در اروپا، آمریکا، آسیای جنوب شرق و تمامی جوامع وجود دارد و هر کشور به مقتضای فرهنگ جامعه خود آن‌را مدیریت می‌کند.

    وی، با تاکید بر تحقیق و پژوهش در خصوص علت آسیب‌های اجتماعی افزود: در کشور ما در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تصمیمات خوبی گرفته شد و در این راستا قبل از شیوع کرونا، سازمان اجتماعی کشور به‌صورت منظم در محضر مقام معظم رهبری جلسات متعددی را تشکیل داده که معظم‌له با دغدغه نسبت به شناسایی و کاهش این آسیب‌ها در جامعه تاکید داشتند.

    ایرانی، با بیان اینکه بررسی آسیب‌هایی همچون اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان خیابانی و کار، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در فضای کارشناسی قرار گرفته است تصریح کرد: در این عرصه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای غیردولتی، فعالان عرصه بین‌المللی فعالیت کردند و کارها و طرح‌های مهمی در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین و عملیاتی شده است.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، جلوگیری از رشد آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: کارشناسان تلاش می‌کنند با بررسی‌های دقیق، این آسیب‌ها را ساماندهی، کنترل و کاهش دهند که نشان از عزم نظام اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات اجتماعی دارد.

    وی، با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلات متعدد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جوامع ایجاد کرده است تاکید کرد: در این عرصه نابردباری و تحمل ناپذیری برخی خانواده‌‌ها نسبت به برخی موارد و تغییر سبک زندگی و تبدیل زندگی باز اجتماعی به بسته غیراجتماعی، مشکلات و آسیب‌هایی ایجاد کرده است.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، با بیان اینکه در عرصه ویروس کرونا، خانواده‌ها به سبب سلامتی مردم و آحاد جامعه مجبور به فاصله‌گذاری اجتماعی شدند گفت: در این راستا با رعایت این موارد و شیوه‌نامه بهداشتی، سلامتی کشور در عرصه مقابله با کرونا حاصل شده است و نسبت به بسیاری از کشورهایی که تجهیزات و امکانات و از حمایت‌های ویژه بهداشت جهانی برخوردارند، وضعیت ایران بسیار مطلوب‌تر است.

    ایرانی، رعایت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تلاش کادر درمانی و بهداشتی را عامل موفقیت ایران در عرصه مقابله با کرونا دانست و افزود: ان‌شالله با ادامه این روند جامعه از بلای ویروس کرونا به بهبودی و ایمنی در حوزه سلامت دست می‌یابد.

    وی، با بیان اینکه کرونا سبب تعطیلی بازار و ایجاد مشکل در اقتصاد و معیشت خانوارها شد تصریح کرد: این بیماری اثرات مخربی بر روی فرهنگ، اقتصاد، معیشت و روابط اجتماعی جامعه گذاشت اما روش‌های مختلف برای  شکل دیگری از اشتغال، زندگی و فرهنگ ارائه کرد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد: آسیب شناسی در این خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد.

    ایرانی، با بیان اینکه برخی افراد عامل آسیب‌ها را ناشی از فقر، بیکاری و مشکلات فرهنگی می‌‌دانند تصریح کرد: در این راستا برخی کودکان کار و خیابانی که از طریق گروه‌های خاصی به صورت سازمان‌یافته به‌کار گرفته می‌شوند جرم است و باید حتما نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با کسانیکه سازمان‌یافته به‌کارگیری می‌کنند برخورد قاطع کند.

    وی، با تاکید بر شناسایی دلالان متکدیان گفت: در این راستا ضمن جمع‌آوری متکدیان باید ساماندهی شوند و در این زمینه سازمان بهزیستی باید این افراد را غربالگری کند تا زمینه برگشت زندگی آنها فراهم شود.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید در این حوزه ورود کنند خاطر نشان کرد: هر چند کار شهرداری‌ها در این عرصه دائم نیست ولی با ایجاد  و تجهیز مجتمع‌های نگه‌داری و اردوگاهی، با متولی‌گری بهزیستی و کمیته امداد آن‌را در اختیار موسسه‌های خیریه قرار دهند و با شناسایی کودکان و ردیابی مشکلات آنان از سوی آموزش و پرورش، زمینه برطرف شدن آسیب‌های آنان فراهم کنند.

    ایرانی، با تاکید بر توجه به آموزش تحصیلی، کودکان کار و بازمانده از تحصیل تصریح کرد: باید این کودکان به‌گونه‌ای هدایت شوند که ضمن فراگیری مهارت‌های فنی و زندگی زمینه ادامه تحصیل و ساماندهی آنان فراهم شود.

    وی، با اشاره به ساماندهی و نظارت بر حاشیه‌نشینی در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: بازگشت کودکان کار به تحصیل در اولویت قرار دارد و در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادها باید همکاری و کمک کنند تا از این کودکان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، با بیان اینکه مدیریت خوب اجتماعی آسیب‌ها را کاهش می‌دهد افزود: آسیب‌های اجتماعی قابل مدیریت و کنترل هستند که این مهم همواره باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد و در این راستا مصوبه اجرایی ستاد ساماندهی متکدیان در دستور کار دستگاه‌ها قرار گرفته می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *