×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
ارتقاتوان درمانی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 24570
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر سیداحمد هاشمی، پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از تجهیزات جدید خریداری شده برای مراکز درمانی این استان که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت و مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفت، به ایرنا اظهار داشت: برخی از تجهیزات اصلی بیمارستان های خراسان شمالی مانند دستگاه های سی تی اسکن فرسوده شده بود که نیاز به خرید و جایگزینی دستگاه های جدید داشت، که تامین شد.
    ارتقاتوان درمانی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات ضروری بیمارستانی از محل تسهیلات بانک جهانی، که در قالب برنامه تامین و توزیع تجهیزات سازمان بهداشت جهانی برای تشخیص و درمان کووید ۱۹ صورت گرفت، توان درمانی و خدمات‌دهی استان در این بخش ارتقا یافت.

    ارتقاتوان درمانی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر سیداحمد هاشمی،  پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از تجهیزات جدید خریداری شده برای مراکز درمانی این استان که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت و مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفت، به ایرنا اظهار داشت: برخی از تجهیزات اصلی بیمارستان های خراسان شمالی مانند دستگاه های سی تی اسکن فرسوده شده بود که نیاز به خرید و جایگزینی دستگاه های جدید داشت،  که تامین شد.

    وی افزود: برخی از دستگاه ها مانند ویدئو لارنگوسکوپ و تجهیزات سی. آر. آر. تی نیز در استان موجود نبود که اکنون به بیمارستان امام حسن(ع) و امام علی (ع) بجنورد اختصاص یافته است.

    وی گفت: دستگاه های اکوسونوگرافی با اعتبار ۹ میلیارد ریال، ویدئو لارنگوسکوپ با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال، سی تی اسکن فیلیپس با رقم ۸۰ میلیارد ریال برای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد و دستگاه های رادیولوژی پرتابل فیلیپس با هزینه ۳۰ میلیارد ریال، اکوسونوگرافی به همراه پروپ های آن با اعتبار ۹ میلیارد ریال و تجهیزات دیالیز پیشرفته(CRRT) نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد تهیه و راه اندازی شد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین یک دستگاه سی تی اسکن فیلیپس با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و یک دستگاه اکوسونوگرافی به همراه پروپ های مربوط هزنیه ۹ میلیارد ریال برای بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان تامین شد و یک دستگاه سی تی اسکن فیلیپس نیز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال برای بیمارستان پورسینای آشخانه خریداری شد.

    دکتر هاشمی افزود: خراسان شمالی سهمیه خوبی از این تجهیزات دریافت کرده است و در مرحله دوم توزیع این تجهیزات نیز تلاش خواهیم کرد اقلامی مانند دستگاه اکموی کمکی قلب و ریه (ECMO) را برای تجهیز مراکز درمانی استان تهیه کنیم.

    خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *