×
×

دادستان مرکز استان گلستان
حرف آموزی در کنار درمان

  • کد نوشته: 51509
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۱
  • ۰
  • ” حرف آموزی در کنار درمان ” ابتکار دادگستری گلستان برای کمک به بازپروری معتادان دادستان مرکز استان گلستان از اجرای طرح حرفه آموزی در کنار درمان برای کمک به بازپروری معتادان در ارددوگاه های ماده ۱۶ استان خبر داد. محمود اسپانلو از شهرداران خواست برای تحقق این طرح به وظایف قانونی خود در راستای […]

    حرف آموزی در کنار درمان
  • تبلیغ هدفمند

    ” حرف آموزی در کنار درمان ” ابتکار دادگستری گلستان برای کمک به بازپروری معتادان

    دادستان مرکز استان گلستان از اجرای طرح حرفه آموزی در کنار درمان برای کمک به بازپروری معتادان در ارددوگاه های ماده ۱۶ استان خبر داد.

    محمود اسپانلو از شهرداران خواست برای تحقق این طرح به وظایف قانونی خود در راستای کاهش آسیب های اجتماعی عمل کننند

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین؛ محمود اسپانلو در جلسه با مسئولان حوزه کنترل آسیب های موادمخدر اظهار کرد: شهردارانی که به وظایف و تکالیف قانونی خود در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد عمل نکنند به جهت ترک فعل، تحت تعقیب کیفری قرارخواهندگرفت.

    محمود اسپانلو با اشاره به نیاز استان به اردوگاه ها ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در گرگان و گنبدکاووس گفت: هم اکنون در توسکستان با مشارکت بخش خصوصی کار ساخت و توسعه اردوگاه ماده ۱۶ در حال انجام است و تا پایان امسال ، آماده بهره برداری می شود در حالی که بخش دولتی و دستگاه های مرتبط علیرغم مصوبه قانونی، هزینه ای در این بخش انجام نداده اند.

    اسپانلو گفت: بر اساس قانون تا یکسال باید اقدامات درمانی برای معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ انجام شود اما هم اکنون به علت نبود فضا و امکانات، در این بخش نمی توانیم آنچنان که باید ، موفق عمل کنیم.

    وی ادامه داد: در مرکز توسکستان علاوه بر درمان، به دنبال استقرار کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال هم هستیم تا افراد پس از درمان بتوانند درآمدی برای خود داشته باشند در غیراین صورت، چرخه درمان و بازپروری عقیم خواهد ماند .

    اسپانلو با تاکید بر این که باید مراکز ترک اعتیاد به کارگاه های حرفه آموزی تبدیل شوند افزود: برای تجهیز و برپایی کارگاه های حرفه آموزی باید دستگاه های متولی به ویژه شهرداری ها که تکلیف قانونی برای کاهش آسیب های اجتماعی دارند ، پای کار بیایند و هزینه کنند .

    دادستان مرکز استان با بیان این که برخورد قضایی و انتظامی آخرین راه برای مقابله با آسیب های اجتماعی است گفت: باید دستگاه های متولی و فرهنگی همراه ما باشند و در این بخش کمک کنند .

    وی با تاکید بر نیاز حیاتی استان به راه اندازی و توسعه دو مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در گرگان و گنبدکاووس گفت: استقرار معتادان متجاهر در این اردوگاه ها و ارائه درمان های تخصصی در کنار حرفه آموزی به این افراد ، می تواند میزان سرقت در استان را کاهش دهد.

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *