نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در شرقی ترین نقطه از استان اصفهان در شهرستان خور و بیابانک از روز سه شنبه آغاز شد.
×
×

آغاز واکسیناسیون کرونا در شهرستان خور و بیابانک

  • کد نوشته: 25792
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۲
  • ۰
  • نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در شرقی ترین نقطه از استان اصفهان در شهرستان خور و بیابانک از روز سه شنبه آغاز شد.
    آغاز واکسیناسیون کرونا در شهرستان خور و بیابانک
  • تبلیغ هدفمند
    واکسیناسیون کرونا در  شهرستان خور و بیابانک آغاز شد
    آغاز واکسیناسیون کرونا در شهرستان خور و بیابانک

    نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در شرقی ترین نقطه از استان اصفهان در شهرستان خور و بیابانک از روز سه شنبه آغاز شد.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: تزریق واکسن کووید ۱۹ این شهرستان براساس اولویت‌های مشخص شده، با واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان آفتاب هشتم  آغاز شد.

    مجتبی حجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نخستین مرحله از واکسیناسیون کرونا ۲۵ دوز واکسن برای کادر درمان تزریق شد.

    وی با بیان اینکه امیدواریم به ‌زودی دوزهای بعدی واکسن نیز به دست‌مان برسد گفت: به تناوب دیگر گروه‌های هدف بر اساس اولویت و میزان در معرض خطر بیماری واکسینه می‌شوند.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک از مردم خواست همچنان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند و تا واکسیناسیون عمومی و ریشه کنی کامل این بیماری، همچنان مراقب خود باشند و کادر درمانی را در مهار و ریشه کنی این بیماری همراهی کنند.

    وی افزود: تهیه و توزیع واکسن کرونا و واکسیناسیون عمومی از جمله اولویت‌های نظام بهداشتی برای ریشه‌کنی و مهار کروناست و با توجه به گفته‌های وزیر بهداشت و معاون بهداشتی وزیر، امیدواریم واکسیناسیون عمومی از اوایل سال بعد در کشور آغاز شود.

    حجی زاده خاطرنشان کرد: این بیماری قابل پیشگیری است و برای جلوگیری از شیوع آن رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی همچون شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار، ماندن بیماران در خانه، فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات توصیه می‌شود.

    وی افزود: شهروندان از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و شب نشینی گروهی خودداری کرده و به توصیه های بهداشتی و نکات ضروری  ویروس کرونا توجه کنند.

    هم اکنون شهرستان خوروبیابانک در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و از ابتدای بیماری کرونا تاکنون ۹۴۸ نفر شناسایی شدند که از این تعداد ۳۷۴کرونای مثبت داشتند.

    شهرستان کویری خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *