رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس مصوبات کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان امسال ۱۱ هزار و ۱۲۱ هکتار از اراضی این خطه رفع تداخل شد.
×
×

رفع تداخل بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کردستان

  • کد نوشته: 25987
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۴
  • ۰
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس مصوبات کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان امسال ۱۱ هزار و ۱۲۱ هکتار از اراضی این خطه رفع تداخل شد.
    رفع تداخل بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کردستان
  • تبلیغ هدفمند
    بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کردستان رفع تداخل شد
    رفع تداخل بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کردستان

    رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس مصوبات کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان امسال ۱۱ هزار و ۱۲۱ هکتار از اراضی این خطه رفع تداخل شد.

    محمد فرید سپری در جلسه کمیسیون رفع تداخل افزود: امسال در اجرای ماده ۹ قانون افزایش بهره وری موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و شیوه نامه رفع تداخلات اراضی در سال ۱۳۹۹ در استان کردستان اراضی ۲۷ پلاک استان مورد بررسی قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: در نتیجه این بررسی‌ها رفع تداخل ۴۷ هزار و ۴۲۹ هکتار در کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان مصوب گردیده تا کنون برای ۱۱ هزار و ۱۲۱ هکتار از این اراضی پس نتیجه نهایی سند مالکیت صادر شده است. 

    رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این استان تاکنون با رفع تداخل ۵۱ هزار و ۷۷۴ هکتار از اراضی غیرملی طی پنج سال اجرای طرح تعیین تکلیف اراضی کشاورزی موفق به کسب رتبه اول کشوری را دارد .

    وی یادآور شد: این میزان رفع تداخل شده از اراضی ملی و غیرملی کشاورزی در پنج سال گذشته از ابتدای اجرای طرح (۱۳۹۵) تاکنون صورت گرفته و علاوه بر آن این استان در زمینه تعداد صدور اسناد با ۱۹۰  پلاک ثبتی در روستاها در رتبه هشت کشوری قرار دارد.

    رفع تداخل اراضی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی تبصره ۳ الحاقی ماده (۹) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و شیوه نامه اصلاحی رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص انجام می‌شود.

    در سال ۱۳۸۹ با تشدید اختلافات ملکی ناشی از تداخلات اراضی و ضرورت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و صدور سند اراضی کشاورزی مطابق ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد نسبت به رفع تداخلات موجود اقدام کند و  ساز و کار اجرایی آن پس از رفع ایرادات در سال ۱۳۹۳ ابلاغ شد.

    کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

    میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *